Evenemang : från organisation till utvärdering; Tommy D Andersson, Mia Larson, Lena Mossberg; 2009
Evenemang : från organisation till utvärdering; Tommy D Andersson, Mia Larson, Lena Mossberg; 2009

Evenemang : från organisation till utvärdering Upplaga 1

av Tommy D Andersson, Mia Larson, Lena Mossberg

4.5 (2)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789144053516
  • Sidor: 219 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Evenemang är spännande, speciella och säregna ekonomiska fenomen som ligger i dvala under större delen av året för att blomma ut under några intensiva dagar. Många har fått erfara att de är svåra att leda, marknadsföra och utvärdera. För att undanröja fallgropar och bidra till bättre evenemang i framtiden och därmed bana vägen till en allt mer professionell evenemangsindustri behövs kunskap. Målet med boken är att förklara evenemang utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv med fokus på evenemangets organisering, marknadsföring och ekonomiska effekter.För att kunna arrangera ett evenemang krävs samarbete med många andra företag och organisationer. Bokens första del beskriver vilka dessa är och visar på hur relationerna kan hanteras strategiskt med tanke på de olika maktpositioner aktörerna innehar. Arrangörens organisation fokuseras dessutom med avseende på hur olika ägarformer formar det interna arbetet samt hur arbetet bedrivs i projektform. Bokens andra del beskriver hur ett evenemangs olika delprodukter konsumeras och upplevs av besökarna samt hur arrangören kan utveckla och förnya evenemanget. Evenemang kan också användas vid marknadsföring av en plats. Boken diskuterar därför evenemangens roll som imageskapare och turistattraktion samt katalysator till infrastruktur och företagsetablering. Evenemangens ekonomiska effekter utgör ofta ett argument för att skapa legitimitet för offentliga investeringar i evenemang. Bokens sista del förklarar olika typer av ekonomiska effekter samt ger en praktisk manual för hur man kan mäta de ekonomiska effekterna av ett evenemang. Boken vänder sig dels till evenemangsarrangörer och beslutsfattare, dels till studerande på kurser i evenemangsledning, turism och upplevelser.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Evenemang : från organisation till utvärdering (2009)

I mars 2009 släpptes boken Evenemang : från organisation till utvärdering skriven av Tommy D Andersson, Mia Larson, Lena Mossberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 219 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Evenemang : från organisation till utvärdering på Studentapan och spara uppåt 21% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Evenemang : från organisation till utvärdering (Upplaga 1)

Harvard

Andersson, T. D., Larson, M. & Mossberg, L. (2009). Evenemang : från organisation till utvärdering. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Andersson, Tommy D, Larson, Mia & Mossberg, Lena, Evenemang : från organisation till utvärdering, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2009).

APA

Andersson, T. D., Larson, M., & Mossberg, L. (2009). Evenemang : från organisation till utvärdering (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Andersson TD, Larson M, Mossberg L. Evenemang : från organisation till utvärdering. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2009.

Köp boken

329 kr
419 kr