Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin; Lena Mossberg, Erik Nissen Johansen; 2006
Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin; Lena Mossberg, Erik Nissen Johansen; 2006

Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin Upplaga 1

av Lena Mossberg, Erik Nissen Johansen

3.5 (2)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789144039787
  • Sidor: 183 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det? Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger och destinationer, men tekniken är i högsta grad tillämplig även på helt andra branscher. Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och skapa en upplevelse för sina kunder. Det kan ses som ett konkurrensmedel som når nya dimensioner, vilka tidigare former av marknadsföring lämnat ganska orörda. Man stimulerar exempelvis kundernas fantasi och bäddar för att de effektivt bidrar till marknadsföringen genom ”word-of-mouth”. Boken vänder sig dels till företagsledare, marknadsförare och utbildare inom tjänsteföretag, dels till studerande på kurser i marknadsföring, turism och upplevelser vid högskola och universitet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin (2006)

2006 släpptes boken Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin skriven av Lena Mossberg, Erik Nissen Johansen. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 183 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin på Studentapan och spara pengar.

Referera till Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin (Upplaga 1)

Harvard

Mossberg, L. & Johansen, E. N. (2006). Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Mossberg, Lena & Johansen, Erik Nissen, Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2006).

APA

Mossberg, L., & Johansen, E. N. (2006). Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Mossberg L, Johansen EN. Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2006.

Köp boken

119 kr