Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn; Lena Lindgren; 2006
Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn; Lena Lindgren; 2006

Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn Upplaga 1

av Lena Lindgren

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789144045962
  • Sidor: 138 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Vi lever i utvärderingens tidevarv, där allt som görs inom den offentliga sektorn ska dokumenteras, granskas och inspekteras i en omfattning som inte förut skå?dats. Utvärdering sägs göra offentliga verksamheter bättre, mer effektiva och resultatinriktade. Utgångspunkten i denna bok är att utvärdering inte självklart ska ses som en aktivitet som förbättrar politiken. Inbyggt i utvärdering finns också en potentiell kraft som kan påverka verksamheter på oönskat vis. I bokens fokus står de växande krav på att mäta kvalitet och resultat som under senare år riktats mot många områden inom den offentliga sektorn. Boken tillhandahåller praktiska anvisningar för hur man ska förstå, planera, genomföra och använda kvalitets- och resultatmått, men problematiserar samtidigt mätandets logik, metod och användning. Perspektivet är med avsikt kritiskt och ifrågasättande. Boken är angelägen för såväl förvaltningsstudenter som redan yrkesverksamma inom den offentliga sektorn som behöver skaffa sig en medveten hållning till utvärdering.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn (2006)

I december 2006 släpptes boken Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn skriven av Lena Lindgren. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 138 sidor djupgående information om psykologi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn (Upplaga 1)

Harvard

Lindgren, L. (2006). Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Lindgren, Lena, Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2006).

APA

Lindgren, L. (2006). Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Lindgren L. Utvärderingsmonstret : kvalitets- och resultatmätning i den offentliga sektorn. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2006.

Alla upplagor

Köp boken

119 kr
335 kr