Den här boken avslöjar fakta om reklam som de flesta inte känner till. Som att en kreativ idé ger upp till 4000% bättre effekt än en dålig. Som att nyskapande människor tänker påfallande lika, och att det tvärtemot vad man kan tro finns vissa grundläggande sätt att tänka som automatiskt knuffar in hjärnan på en kreativ våglängd, oavsett om det rör reklam eller atomforskning. Nu kan du lära dig dessa enkla tekniker. Per Öhlin ger lättförstådda råd om kommunikation, varumärkesbyggande samt så kallad integrerad reklam. Han passar även på att förutspå reklamens framtid, lustmörda undersökningsbranschen och avliva några populära reklammyter.
Fuck Logic är som Viagra för hjärnan. Boken hjälper såväl kreatören som kreatörens kollegor - och inte minst uppdragsgivare, som måste anlita dessa virrpannor och som dessutom har det obehagliga ansvaret att budgetera, planera och dirigera det hela.
Per Öhlin är 44 år och har arbetat med reklam i 25 år som art director och copywriter. Per Öhlin är också aktuell med Branding enligt Forrest Gump.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker