Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning; Carin Roos, Karin Allard; 2016
Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning; Carin Roos, Karin Allard; 2016

Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning Upplaga 1

av Carin Roos, Karin Allard

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789170636882
  • Sidor: 126 st
  • Förlag: Karlstad University Press
  • Format: Bok
  • Språk: Svenska

Om boken

Elever som är döva eller har en hörselnedsättning riskerar att få bristande läs- och skrivkunskaper i svenska vilket i sin tur försvårar lärandet i flera andra ämnen. Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) ska arbeta med att bland annat sammanställa forskningsresultat och verka för en ökad måluppfyllelse i specialskolan. Det forsknings- och utvecklingsprojekt som har resulterat i denna bok är ett led i det arbetet. Projektet och boken fokuserar på framgångsfaktorer. Boken är en systematisk litteraturstudie där 175 forskningsartiklar och ett stort antal andra källor publicerade under 2010-2015 granskats och sammanställts.Resultatet av den systematiska litteraturgranskningen visar att det finns två övergripande områden som framgångsfaktorerna kan kategoriseras i; interaktionen som grund för allt lärande och fördelen av en visuellt orienterad läs och skrivpraktik. Projektet har initierats och finansierats av SPSM och boken ges ut i samarbete med Karlstads universitet. Projektet har genomförts av Carin Roos, docent vid Karlstads universitet tillika projektledare samt Karin Allard, lektor vid Örebro. Dessutom har några medarbetare från SPSMs specialskolor gjort sina självständiga arbeten i speciallärarprogrammet inom projektet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning (2016)

I augusti 2016 släpptes boken Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning skriven av Carin Roos, Karin Allard. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 126 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Karlstad University Press.

Köp boken Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning på Studentapan och spara pengar.

Referera till Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning (Upplaga 1)

Harvard

Roos, C. & Allard, K. (2016). Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning. 1:a uppl. Karlstad University Press.

Oxford

Roos, Carin & Allard, Karin, Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning, 1 uppl. (Karlstad University Press, 2016).

APA

Roos, C., & Allard, K. (2016). Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning (1:a uppl.). Karlstad University Press.

Vancouver

Roos C, Allard K. Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande för döva barn och barn med hörselnedsättning. 1:a uppl. Karlstad University Press; 2016.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.