Försäljning på nätet (Näthandel B) - från affärsidé till färdig nätbutik!; Anders Pihlsgård, Bo Skandevall, Peter Svensson; 2007

Försäljning på nätet (Näthandel B) - från affärsidé till färdig nätbutik! Upplaga 3

av Anders Pihlsgård, Bo Skandevall, Peter Svensson
Boken visar på ett handfast och pedagogiskt sätt vad en entreprenör bör göra för att bygga en framgångsrik nätbutik. Materialet är anpassat för gymnasiekursen Näthandel B, men fungerar även på komvux och yrkesutbildningar.

Läs mer
Boken tar bland annat upp:
• Affärsmöjligheter på nätet
• Utveckling av affärsidén
• Att starta nätbutik
• Kundens köpprocess
• Att utforma en sajt
• Att marknadsföra en sajt
• E-handelsprogram
• Nätbutikens logistik
• Betalningar och säkerhet
I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer avancerade uppgifter. Läromedlet innehåller också ett omfattande integrerat projekt där eleven bygger sin egen butik på nätet.
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, Powerpointpresentationer och provuppgifter med facit.

Om författarna
Författare till boken är Anders Pihlsgård, Bo Skandevall och Peter Svensson. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare i flera läromedel. Bo har varit gymnasielärare på handelsprogrammet och är numera rektor. Bo harskrivit de nationella kursplanerna för Näthandel A–C och medverkar även i det nya kursplanearbetet. Peter är journalist, civilingenjör och egen företagare.
Boken visar på ett handfast och pedagogiskt sätt vad en entreprenör bör göra för att bygga en framgångsrik nätbutik. Materialet är anpassat för gymnasiekursen Näthandel B, men fungerar även på komvux och yrkesutbildningar.

Läs mer
Boken tar bland annat upp:
• Affärsmöjligheter på nätet
• Utveckling av affärsidén
• Att starta nätbutik
• Kundens köpprocess
• Att utforma en sajt
• Att marknadsföra en sajt
• E-handelsprogram
• Nätbutikens logistik
• Betalningar och säkerhet
I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer avancerade uppgifter. Läromedlet innehåller också ett omfattande integrerat projekt där eleven bygger sin egen butik på nätet.
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, Powerpointpresentationer och provuppgifter med facit.

Om författarna
Författare till boken är Anders Pihlsgård, Bo Skandevall och Peter Svensson. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare i flera läromedel. Bo har varit gymnasielärare på handelsprogrammet och är numera rektor. Bo harskrivit de nationella kursplanerna för Näthandel A–C och medverkar även i det nya kursplanearbetet. Peter är journalist, civilingenjör och egen företagare.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789147081684
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
Boken visar på ett handfast och pedagogiskt sätt vad en entreprenör bör göra för att bygga en framgångsrik nätbutik. Materialet är anpassat för gymnasiekursen Näthandel B, men fungerar även på komvux och yrkesutbildningar.

Läs mer
Boken tar bland annat upp:
• Affärsmöjligheter på nätet
• Utveckling av affärsidén
• Att starta nätbutik
• Kundens köpprocess
• Att utforma en sajt
• Att marknadsföra en sajt
• E-handelsprogram
• Nätbutikens logistik
• Betalningar och säkerhet
I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer avancerade uppgifter. Läromedlet innehåller också ett omfattande integrerat projekt där eleven bygger sin egen butik på nätet.
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, Powerpointpresentationer och provuppgifter med facit.

Om författarna
Författare till boken är Anders Pihlsgård, Bo Skandevall och Peter Svensson. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare i flera läromedel. Bo har varit gymnasielärare på handelsprogrammet och är numera rektor. Bo harskrivit de nationella kursplanerna för Näthandel A–C och medverkar även i det nya kursplanearbetet. Peter är journalist, civilingenjör och egen företagare.
Boken visar på ett handfast och pedagogiskt sätt vad en entreprenör bör göra för att bygga en framgångsrik nätbutik. Materialet är anpassat för gymnasiekursen Näthandel B, men fungerar även på komvux och yrkesutbildningar.

Läs mer
Boken tar bland annat upp:
• Affärsmöjligheter på nätet
• Utveckling av affärsidén
• Att starta nätbutik
• Kundens köpprocess
• Att utforma en sajt
• Att marknadsföra en sajt
• E-handelsprogram
• Nätbutikens logistik
• Betalningar och säkerhet
I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer avancerade uppgifter. Läromedlet innehåller också ett omfattande integrerat projekt där eleven bygger sin egen butik på nätet.
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, Powerpointpresentationer och provuppgifter med facit.

Om författarna
Författare till boken är Anders Pihlsgård, Bo Skandevall och Peter Svensson. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare i flera läromedel. Bo har varit gymnasielärare på handelsprogrammet och är numera rektor. Bo harskrivit de nationella kursplanerna för Näthandel A–C och medverkar även i det nya kursplanearbetet. Peter är journalist, civilingenjör och egen företagare.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)