Försäljning : enklare än du tror; Magnus Johansson; 2015
1 säljare

Försäljning : enklare än du tror Upplaga 1

av Magnus Johansson
Du har kanske hört uttrycken "hon är född till säljare" eller "han är en riktig säljartyp". Du kanske säger "jag kan inte sälja” eller "jag är ingen säljare". Jag har sett unga blyga tjejer bli duktiga säljare. Jag har sett introverta tekniknördar bli bra säljare. Jag menar att alla som vill kan utvecklas till bra säljare.

Denna bok är uppdelad i två delar: Den första delen handlar om hur du utvecklar dina säljande egenskaper. För sådana har du, tro mig. Den andra delen hjälper dig att anpassa ditt säljarbete. Här får du mina bästa tips hur du kontaktar kunder på telefon, hur du analyserar kundens behov och ror hem affärer.

Boken är skriven för dig som är egenföretagare, säljare, marknadsansvarig eller vd, oavsett om du är nybörjare eller erfaren.

Innehållsförteckning
Kan alla sälja?

Del 1. Dina egenskaper som säljare
Vill du sälja?
Gillande
Lyhördhet
Kundförståelse
Målfokus
Din drivkraft
Uthållighet

Del 2. Anpassa ditt säljarbete
Vad är det du säljer, människa?
Att hitta potentiella kunder
Kontakt med kunden
Kundbesök
Säljande presentation enligt den klassiska retoriken
Hur får du affären?
Värdet av ett nej – kontaktmatematik
Ser du möjligheterna?

Om författaren
Författaren Magnus Johansson började sitt yrkesliv som TV-reparatör. Idag har jag 30 års erfarenhet av försäljning, och har utbildat och motiverat tusentals säljare och medarbetare. Han säger att om han kunde lära sig sälja så kan du.

Recensioner
"En bok med enkla och praktiska säljverktyg att använda redan inför nästa kundmöte."
- Christian Strömlid, marknadschef Telenor Sverige AB

"En fantastiskt bra säljbok!"
- Holger Jonasson, marknadsdirektör Nässjö Näringsliv AB

"En riktigt bra säljbok med en härlig mix av fakta och konkreta exempel."
- Mikael Paulsson, försäljningschef Norrköpings Tidningars Media AB

--

Det här är en bok för dig som är intresserad av affärer, försäljning, egenföretagande, entreprenörskap, affärsutveckling, drivkrafter och lönsamhet. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid.
Du har kanske hört uttrycken "hon är född till säljare" eller "han är en riktig säljartyp". Du kanske säger "jag kan inte sälja” eller "jag är ingen säljare". Jag har sett unga blyga tjejer bli duktiga säljare. Jag har sett introverta tekniknördar bli bra säljare. Jag menar att alla som vill kan utvecklas till bra säljare.

Denna bok är uppdelad i två delar: Den första delen handlar om hur du utvecklar dina säljande egenskaper. För sådana har du, tro mig. Den andra delen hjälper dig att anpassa ditt säljarbete. Här får du mina bästa tips hur du kontaktar kunder på telefon, hur du analyserar kundens behov och ror hem affärer.

Boken är skriven för dig som är egenföretagare, säljare, marknadsansvarig eller vd, oavsett om du är nybörjare eller erfaren.

Innehållsförteckning
Kan alla sälja?

Del 1. Dina egenskaper som säljare
Vill du sälja?
Gillande
Lyhördhet
Kundförståelse
Målfokus
Din drivkraft
Uthållighet

Del 2. Anpassa ditt säljarbete
Vad är det du säljer, människa?
Att hitta potentiella kunder
Kontakt med kunden
Kundbesök
Säljande presentation enligt den klassiska retoriken
Hur får du affären?
Värdet av ett nej – kontaktmatematik
Ser du möjligheterna?

Om författaren
Författaren Magnus Johansson började sitt yrkesliv som TV-reparatör. Idag har jag 30 års erfarenhet av försäljning, och har utbildat och motiverat tusentals säljare och medarbetare. Han säger att om han kunde lära sig sälja så kan du.

Recensioner
"En bok med enkla och praktiska säljverktyg att använda redan inför nästa kundmöte."
- Christian Strömlid, marknadschef Telenor Sverige AB

"En fantastiskt bra säljbok!"
- Holger Jonasson, marknadsdirektör Nässjö Näringsliv AB

"En riktigt bra säljbok med en härlig mix av fakta och konkreta exempel."
- Mikael Paulsson, försäljningschef Norrköpings Tidningars Media AB

--

Det här är en bok för dig som är intresserad av affärer, försäljning, egenföretagande, entreprenörskap, affärsutveckling, drivkrafter och lönsamhet. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789186951146
Förlag: Eget förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 100 st
Du har kanske hört uttrycken "hon är född till säljare" eller "han är en riktig säljartyp". Du kanske säger "jag kan inte sälja” eller "jag är ingen säljare". Jag har sett unga blyga tjejer bli duktiga säljare. Jag har sett introverta tekniknördar bli bra säljare. Jag menar att alla som vill kan utvecklas till bra säljare.

Denna bok är uppdelad i två delar: Den första delen handlar om hur du utvecklar dina säljande egenskaper. För sådana har du, tro mig. Den andra delen hjälper dig att anpassa ditt säljarbete. Här får du mina bästa tips hur du kontaktar kunder på telefon, hur du analyserar kundens behov och ror hem affärer.

Boken är skriven för dig som är egenföretagare, säljare, marknadsansvarig eller vd, oavsett om du är nybörjare eller erfaren.

Innehållsförteckning
Kan alla sälja?

Del 1. Dina egenskaper som säljare
Vill du sälja?
Gillande
Lyhördhet
Kundförståelse
Målfokus
Din drivkraft
Uthållighet

Del 2. Anpassa ditt säljarbete
Vad är det du säljer, människa?
Att hitta potentiella kunder
Kontakt med kunden
Kundbesök
Säljande presentation enligt den klassiska retoriken
Hur får du affären?
Värdet av ett nej – kontaktmatematik
Ser du möjligheterna?

Om författaren
Författaren Magnus Johansson började sitt yrkesliv som TV-reparatör. Idag har jag 30 års erfarenhet av försäljning, och har utbildat och motiverat tusentals säljare och medarbetare. Han säger att om han kunde lära sig sälja så kan du.

Recensioner
"En bok med enkla och praktiska säljverktyg att använda redan inför nästa kundmöte."
- Christian Strömlid, marknadschef Telenor Sverige AB

"En fantastiskt bra säljbok!"
- Holger Jonasson, marknadsdirektör Nässjö Näringsliv AB

"En riktigt bra säljbok med en härlig mix av fakta och konkreta exempel."
- Mikael Paulsson, försäljningschef Norrköpings Tidningars Media AB

--

Det här är en bok för dig som är intresserad av affärer, försäljning, egenföretagande, entreprenörskap, affärsutveckling, drivkrafter och lönsamhet. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid.
Du har kanske hört uttrycken "hon är född till säljare" eller "han är en riktig säljartyp". Du kanske säger "jag kan inte sälja” eller "jag är ingen säljare". Jag har sett unga blyga tjejer bli duktiga säljare. Jag har sett introverta tekniknördar bli bra säljare. Jag menar att alla som vill kan utvecklas till bra säljare.

Denna bok är uppdelad i två delar: Den första delen handlar om hur du utvecklar dina säljande egenskaper. För sådana har du, tro mig. Den andra delen hjälper dig att anpassa ditt säljarbete. Här får du mina bästa tips hur du kontaktar kunder på telefon, hur du analyserar kundens behov och ror hem affärer.

Boken är skriven för dig som är egenföretagare, säljare, marknadsansvarig eller vd, oavsett om du är nybörjare eller erfaren.

Innehållsförteckning
Kan alla sälja?

Del 1. Dina egenskaper som säljare
Vill du sälja?
Gillande
Lyhördhet
Kundförståelse
Målfokus
Din drivkraft
Uthållighet

Del 2. Anpassa ditt säljarbete
Vad är det du säljer, människa?
Att hitta potentiella kunder
Kontakt med kunden
Kundbesök
Säljande presentation enligt den klassiska retoriken
Hur får du affären?
Värdet av ett nej – kontaktmatematik
Ser du möjligheterna?

Om författaren
Författaren Magnus Johansson började sitt yrkesliv som TV-reparatör. Idag har jag 30 års erfarenhet av försäljning, och har utbildat och motiverat tusentals säljare och medarbetare. Han säger att om han kunde lära sig sälja så kan du.

Recensioner
"En bok med enkla och praktiska säljverktyg att använda redan inför nästa kundmöte."
- Christian Strömlid, marknadschef Telenor Sverige AB

"En fantastiskt bra säljbok!"
- Holger Jonasson, marknadsdirektör Nässjö Näringsliv AB

"En riktigt bra säljbok med en härlig mix av fakta och konkreta exempel."
- Mikael Paulsson, försäljningschef Norrköpings Tidningars Media AB

--

Det här är en bok för dig som är intresserad av affärer, försäljning, egenföretagande, entreprenörskap, affärsutveckling, drivkrafter och lönsamhet. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar