Företagaren som kulturbärare : perspektiv på företagarkultur 1800-2000; Tomas Nilsson, David Tjeder, Staffan Wennerholm, Christer Ericsson, Björn Horgby, Birgitta Jordansson, Ulla Eriksson-Zetterquist, Leos Müller, Therése Broman; 2007
2 säljare

Företagaren som kulturbärare : perspektiv på företagarkultur 1800-2000 Upplaga 1

av Tomas Nilsson, David Tjeder, Staffan Wennerholm, Christer Ericsson, Björn Horgby
m.fl.
1800-talet och det tidiga 1900-talet omfattade inte bara klassamhällets uppkomst och den moderna demokratins genombrott. Industrialismen födde också en ny medelklass och nya företagargrupper, vilka är ämnet för denna bok. Genom ett antal fallstudier belyser författarna företagandets sociala och kulturella samband i historiskt perspektiv samt växelverkan mellan företagande, kultur och samhälle.
I boken behandlas exempelvis 1800-talets entreprenörskapsideal, utbildnings- och genusaspekter på företagande samt företagandets patriarkala relationer och sociala nätverk.
1800-talet och det tidiga 1900-talet omfattade inte bara klassamhällets uppkomst och den moderna demokratins genombrott. Industrialismen födde också en ny medelklass och nya företagargrupper, vilka är ämnet för denna bok. Genom ett antal fallstudier belyser författarna företagandets sociala och kulturella samband i historiskt perspektiv samt växelverkan mellan företagande, kultur och samhälle.
I boken behandlas exempelvis 1800-talets entreprenörskapsideal, utbildnings- och genusaspekter på företagande samt företagandets patriarkala relationer och sociala nätverk.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789144044385
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 246 st
1800-talet och det tidiga 1900-talet omfattade inte bara klassamhällets uppkomst och den moderna demokratins genombrott. Industrialismen födde också en ny medelklass och nya företagargrupper, vilka är ämnet för denna bok. Genom ett antal fallstudier belyser författarna företagandets sociala och kulturella samband i historiskt perspektiv samt växelverkan mellan företagande, kultur och samhälle.
I boken behandlas exempelvis 1800-talets entreprenörskapsideal, utbildnings- och genusaspekter på företagande samt företagandets patriarkala relationer och sociala nätverk.
1800-talet och det tidiga 1900-talet omfattade inte bara klassamhällets uppkomst och den moderna demokratins genombrott. Industrialismen födde också en ny medelklass och nya företagargrupper, vilka är ämnet för denna bok. Genom ett antal fallstudier belyser författarna företagandets sociala och kulturella samband i historiskt perspektiv samt växelverkan mellan företagande, kultur och samhälle.
I boken behandlas exempelvis 1800-talets entreprenörskapsideal, utbildnings- och genusaspekter på företagande samt företagandets patriarkala relationer och sociala nätverk.
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar