Föräldrasamverkan i förändring : handbok för pedagoger; Nabila Alfakir; 2010
2 säljare

Föräldrasamverkan i förändring : handbok för pedagoger Upplaga 1

av Nabila Alfakir
I Föräldrasamverkan i förändring skriver Nabila Alfakir om hur viktigt det är för barnen att skolan samverkar med föräldrarna på ett bra sätt; inte minst för barn vars föräldrar har flyttat från ett annat land till Sverige är ett gott och respektfullt samarbete helt nödvändigt.

I boken presenterar Nabila Alfakir sin metod som hon kallar Astrakanmetoden. Metoden har vuxit fram under alla de år hon arbetat tillsammans med lärare, föräldrar och skola och vilar på vetskapen att det är helt avgörande att föräldrar och skola drar åt samma håll för att barnen ska lyckas i skolan och fungera socialt.

Läs mer
Nabila Alfakir vill att föräldramötet ska bli ett forum för dialog mellan skolan och föräldrarna. För att nå detta behöver skolan bli tydligare i att definiera sitt uppdrag och det krävs kompetensutveckling så att lärare kan möta föräldrar i en jämbördig dialog – oberoende av föräldrarnas etnicitet och status i samhället.

Bokens innehåll är konkret och handfast och ger den som vill förbättra samarbetet mellan skola och föräldrar stöd att komma igång. Men den är också en handbok att gå tillbaka till många gånger för att få nya idéer i det fortsatta arbetet. Boken riktar sig främst till verksamma och blivande lärare.

Boken är framtagen i samarbete mellan Liber och Rädda Barnen.

Om författarna
Nabila Alfakir är lärare och har arbetat i svensk skola sedan 1979. År 1986 började hon att arbeta fram sin metod för att skapa dialog mellan skola och föräldrar. Nabila Alfakir är en flitigt anlitad föreläsare och har arbetat i många olika projekt, bland annat tillsammans med Rädda barnen som handledare för lärare i mångfaldspedagogik.
I Föräldrasamverkan i förändring skriver Nabila Alfakir om hur viktigt det är för barnen att skolan samverkar med föräldrarna på ett bra sätt; inte minst för barn vars föräldrar har flyttat från ett annat land till Sverige är ett gott och respektfullt samarbete helt nödvändigt.

I boken presenterar Nabila Alfakir sin metod som hon kallar Astrakanmetoden. Metoden har vuxit fram under alla de år hon arbetat tillsammans med lärare, föräldrar och skola och vilar på vetskapen att det är helt avgörande att föräldrar och skola drar åt samma håll för att barnen ska lyckas i skolan och fungera socialt.

Läs mer
Nabila Alfakir vill att föräldramötet ska bli ett forum för dialog mellan skolan och föräldrarna. För att nå detta behöver skolan bli tydligare i att definiera sitt uppdrag och det krävs kompetensutveckling så att lärare kan möta föräldrar i en jämbördig dialog – oberoende av föräldrarnas etnicitet och status i samhället.

Bokens innehåll är konkret och handfast och ger den som vill förbättra samarbetet mellan skola och föräldrar stöd att komma igång. Men den är också en handbok att gå tillbaka till många gånger för att få nya idéer i det fortsatta arbetet. Boken riktar sig främst till verksamma och blivande lärare.

Boken är framtagen i samarbete mellan Liber och Rädda Barnen.

Om författarna
Nabila Alfakir är lärare och har arbetat i svensk skola sedan 1979. År 1986 började hon att arbeta fram sin metod för att skapa dialog mellan skola och föräldrar. Nabila Alfakir är en flitigt anlitad föreläsare och har arbetat i många olika projekt, bland annat tillsammans med Rädda barnen som handledare för lärare i mångfaldspedagogik.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789147099306
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 136 st
I Föräldrasamverkan i förändring skriver Nabila Alfakir om hur viktigt det är för barnen att skolan samverkar med föräldrarna på ett bra sätt; inte minst för barn vars föräldrar har flyttat från ett annat land till Sverige är ett gott och respektfullt samarbete helt nödvändigt.

I boken presenterar Nabila Alfakir sin metod som hon kallar Astrakanmetoden. Metoden har vuxit fram under alla de år hon arbetat tillsammans med lärare, föräldrar och skola och vilar på vetskapen att det är helt avgörande att föräldrar och skola drar åt samma håll för att barnen ska lyckas i skolan och fungera socialt.

Läs mer
Nabila Alfakir vill att föräldramötet ska bli ett forum för dialog mellan skolan och föräldrarna. För att nå detta behöver skolan bli tydligare i att definiera sitt uppdrag och det krävs kompetensutveckling så att lärare kan möta föräldrar i en jämbördig dialog – oberoende av föräldrarnas etnicitet och status i samhället.

Bokens innehåll är konkret och handfast och ger den som vill förbättra samarbetet mellan skola och föräldrar stöd att komma igång. Men den är också en handbok att gå tillbaka till många gånger för att få nya idéer i det fortsatta arbetet. Boken riktar sig främst till verksamma och blivande lärare.

Boken är framtagen i samarbete mellan Liber och Rädda Barnen.

Om författarna
Nabila Alfakir är lärare och har arbetat i svensk skola sedan 1979. År 1986 började hon att arbeta fram sin metod för att skapa dialog mellan skola och föräldrar. Nabila Alfakir är en flitigt anlitad föreläsare och har arbetat i många olika projekt, bland annat tillsammans med Rädda barnen som handledare för lärare i mångfaldspedagogik.
I Föräldrasamverkan i förändring skriver Nabila Alfakir om hur viktigt det är för barnen att skolan samverkar med föräldrarna på ett bra sätt; inte minst för barn vars föräldrar har flyttat från ett annat land till Sverige är ett gott och respektfullt samarbete helt nödvändigt.

I boken presenterar Nabila Alfakir sin metod som hon kallar Astrakanmetoden. Metoden har vuxit fram under alla de år hon arbetat tillsammans med lärare, föräldrar och skola och vilar på vetskapen att det är helt avgörande att föräldrar och skola drar åt samma håll för att barnen ska lyckas i skolan och fungera socialt.

Läs mer
Nabila Alfakir vill att föräldramötet ska bli ett forum för dialog mellan skolan och föräldrarna. För att nå detta behöver skolan bli tydligare i att definiera sitt uppdrag och det krävs kompetensutveckling så att lärare kan möta föräldrar i en jämbördig dialog – oberoende av föräldrarnas etnicitet och status i samhället.

Bokens innehåll är konkret och handfast och ger den som vill förbättra samarbetet mellan skola och föräldrar stöd att komma igång. Men den är också en handbok att gå tillbaka till många gånger för att få nya idéer i det fortsatta arbetet. Boken riktar sig främst till verksamma och blivande lärare.

Boken är framtagen i samarbete mellan Liber och Rädda Barnen.

Om författarna
Nabila Alfakir är lärare och har arbetat i svensk skola sedan 1979. År 1986 började hon att arbeta fram sin metod för att skapa dialog mellan skola och föräldrar. Nabila Alfakir är en flitigt anlitad föreläsare och har arbetat i många olika projekt, bland annat tillsammans med Rädda barnen som handledare för lärare i mångfaldspedagogik.
Begagnad bok
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar