Ett ämne för alla? : normer och praktik i grundskolans idrottsundervisning 1962-2002; Björn Sandahl; 2005

Ett ämne för alla? : normer och praktik i grundskolans idrottsundervisning 1962-2002 Upplaga 1

av Björn Sandahl
Ett ämne för alla? handlar om idrottsundervisningen i grundskolan unde r perioden 1962-2002. Den tar avstamp i den ständigt aktuella debatten om läro- och kursplaners betydelse för skolans undervisning. Författa ren fokuserar på frågan hur idrottsundervisningen har beskrivits i lär o- och kursplaner samt vad undervisningen under samma period innehålli t. Finns det likheter och skillnader mellan läroplan och faktiskt unde rvisning, och vad beror det isåfall på?
Ett ämne för alla? handlar om idrottsundervisningen i grundskolan unde r perioden 1962-2002. Den tar avstamp i den ständigt aktuella debatten om läro- och kursplaners betydelse för skolans undervisning. Författa ren fokuserar på frågan hur idrottsundervisningen har beskrivits i lär o- och kursplaner samt vad undervisningen under samma period innehålli t. Finns det likheter och skillnader mellan läroplan och faktiskt unde rvisning, och vad beror det isåfall på?
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789172036895
Förlag: Carlsson
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 337 st
Ett ämne för alla? handlar om idrottsundervisningen i grundskolan unde r perioden 1962-2002. Den tar avstamp i den ständigt aktuella debatten om läro- och kursplaners betydelse för skolans undervisning. Författa ren fokuserar på frågan hur idrottsundervisningen har beskrivits i lär o- och kursplaner samt vad undervisningen under samma period innehålli t. Finns det likheter och skillnader mellan läroplan och faktiskt unde rvisning, och vad beror det isåfall på?
Ett ämne för alla? handlar om idrottsundervisningen i grundskolan unde r perioden 1962-2002. Den tar avstamp i den ständigt aktuella debatten om läro- och kursplaners betydelse för skolans undervisning. Författa ren fokuserar på frågan hur idrottsundervisningen har beskrivits i lär o- och kursplaner samt vad undervisningen under samma period innehålli t. Finns det likheter och skillnader mellan läroplan och faktiskt unde rvisning, och vad beror det isåfall på?
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)