Elevforskning i grundskolan : orsaker, problem, förslag; Nils-Erik Nilsson; 2004
5 säljare

Elevforskning i grundskolan : orsaker, problem, förslag Upplaga 1

av Nils-Erik Nilsson
Sedan mitten av 1980-talet har forskning som metod fått spridning inom både grundskolan och gymnasieskolan. Elevforskning, eget arbete eller arbetsschema är olika benämningar på sådan verksamhet. Ofta innebär det att elever arbetar enskilt med projekt i vilka de är hänvisade till att på egen hand lösa en mängd olika problem. I den här boken sätts framväxten av elevforskning in i sitt historiska sammanhang, men framför allt diskuteras hur vi ska förstå det skrivande som elever är inbegripna i när de forskar samt vad de lär sig när de forskar. Vi får också följa hur forskningsverksamheten vuxit fram på en skola och bekanta oss med de problem som man som lärare kan ställas inför när man väljer elevforskning som arbetssätt. Avsikten med boken är att utveckla kunskapen om några centrala läroprocesser som elever är inbegripna i under de speciella förutsättningar som elevforskning innebär.

Boken vänder sig till såväl lärare som studerande inom lärarutbildningen samt till verksamma lärare inom grund- och gymnasieskolan. Även för en allmänhet med intresse för skolfrågor erbjuder boken värdefull läsning.
Sedan mitten av 1980-talet har forskning som metod fått spridning inom både grundskolan och gymnasieskolan. Elevforskning, eget arbete eller arbetsschema är olika benämningar på sådan verksamhet. Ofta innebär det att elever arbetar enskilt med projekt i vilka de är hänvisade till att på egen hand lösa en mängd olika problem. I den här boken sätts framväxten av elevforskning in i sitt historiska sammanhang, men framför allt diskuteras hur vi ska förstå det skrivande som elever är inbegripna i när de forskar samt vad de lär sig när de forskar. Vi får också följa hur forskningsverksamheten vuxit fram på en skola och bekanta oss med de problem som man som lärare kan ställas inför när man väljer elevforskning som arbetssätt. Avsikten med boken är att utveckla kunskapen om några centrala läroprocesser som elever är inbegripna i under de speciella förutsättningar som elevforskning innebär.

Boken vänder sig till såväl lärare som studerande inom lärarutbildningen samt till verksamma lärare inom grund- och gymnasieskolan. Även för en allmänhet med intresse för skolfrågor erbjuder boken värdefull läsning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144030364
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 187 st
Sedan mitten av 1980-talet har forskning som metod fått spridning inom både grundskolan och gymnasieskolan. Elevforskning, eget arbete eller arbetsschema är olika benämningar på sådan verksamhet. Ofta innebär det att elever arbetar enskilt med projekt i vilka de är hänvisade till att på egen hand lösa en mängd olika problem. I den här boken sätts framväxten av elevforskning in i sitt historiska sammanhang, men framför allt diskuteras hur vi ska förstå det skrivande som elever är inbegripna i när de forskar samt vad de lär sig när de forskar. Vi får också följa hur forskningsverksamheten vuxit fram på en skola och bekanta oss med de problem som man som lärare kan ställas inför när man väljer elevforskning som arbetssätt. Avsikten med boken är att utveckla kunskapen om några centrala läroprocesser som elever är inbegripna i under de speciella förutsättningar som elevforskning innebär.

Boken vänder sig till såväl lärare som studerande inom lärarutbildningen samt till verksamma lärare inom grund- och gymnasieskolan. Även för en allmänhet med intresse för skolfrågor erbjuder boken värdefull läsning.
Sedan mitten av 1980-talet har forskning som metod fått spridning inom både grundskolan och gymnasieskolan. Elevforskning, eget arbete eller arbetsschema är olika benämningar på sådan verksamhet. Ofta innebär det att elever arbetar enskilt med projekt i vilka de är hänvisade till att på egen hand lösa en mängd olika problem. I den här boken sätts framväxten av elevforskning in i sitt historiska sammanhang, men framför allt diskuteras hur vi ska förstå det skrivande som elever är inbegripna i när de forskar samt vad de lär sig när de forskar. Vi får också följa hur forskningsverksamheten vuxit fram på en skola och bekanta oss med de problem som man som lärare kan ställas inför när man väljer elevforskning som arbetssätt. Avsikten med boken är att utveckla kunskapen om några centrala läroprocesser som elever är inbegripna i under de speciella förutsättningar som elevforskning innebär.

Boken vänder sig till såväl lärare som studerande inom lärarutbildningen samt till verksamma lärare inom grund- och gymnasieskolan. Även för en allmänhet med intresse för skolfrågor erbjuder boken värdefull läsning.
Begagnad bok
139 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
139 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar