Elektroniska affärer : status och trender. 2006; Peter Fredholm; 2006
endast ny

Elektroniska affärer : status och trender. 2006

av Peter Fredholm
Rapporten beskriver nuläget och trender för hur elektroniska affärer används i Sverige 2006. Det ges en sammanställning av omfattningen och tillväxt med fokus på tio branscher, samt en jämförelse av hur Sverige ligger till jämfört med omvärlden. Rapporten beskriver också bl a drivkrafter, hinder, marknaden, standarder samt infrastrukturen för e-affärer.Den viktigaste slutsatsen är att omfattning och tillväxt innebär att det inom en femårsperiod kommer att vara e-affärer som är den normala metoden för att göra affärer. I vissa branscher är så redan fallet.Enkätsvar från drygt 120 företag, offentliga verksamheter, IT-leverantörer och branschorganisationer har givit underlaget till rapporten. I nästa steg kommer NEA att använda rapportens resultat för prioritering av sina utvecklings- och spridnings-aktiviteter. NEAs syfte med denna skrift är att näringsliv och offentlig verksamhet ska få en jämförelse med omvärlden samt att den ska bli en källa till inspiration och nya idéer om hur e-affärer kan användas för att utveckla affärerna.Rapporten är skriven av Peter Fredholm som är konsult, utbildare och skribent inom området sedan 15 år.NEA är den svenska intresseorganisationen för e-affärer som har till sitt mål att utveckla, förenkla och sprida e-affärer till svenska företag och organisationer.
Rapporten beskriver nuläget och trender för hur elektroniska affärer används i Sverige 2006. Det ges en sammanställning av omfattningen och tillväxt med fokus på tio branscher, samt en jämförelse av hur Sverige ligger till jämfört med omvärlden. Rapporten beskriver också bl a drivkrafter, hinder, marknaden, standarder samt infrastrukturen för e-affärer.Den viktigaste slutsatsen är att omfattning och tillväxt innebär att det inom en femårsperiod kommer att vara e-affärer som är den normala metoden för att göra affärer. I vissa branscher är så redan fallet.Enkätsvar från drygt 120 företag, offentliga verksamheter, IT-leverantörer och branschorganisationer har givit underlaget till rapporten. I nästa steg kommer NEA att använda rapportens resultat för prioritering av sina utvecklings- och spridnings-aktiviteter. NEAs syfte med denna skrift är att näringsliv och offentlig verksamhet ska få en jämförelse med omvärlden samt att den ska bli en källa till inspiration och nya idéer om hur e-affärer kan användas för att utveckla affärerna.Rapporten är skriven av Peter Fredholm som är konsult, utbildare och skribent inom området sedan 15 år.NEA är den svenska intresseorganisationen för e-affärer som har till sitt mål att utveckla, förenkla och sprida e-affärer till svenska företag och organisationer.
Utgiven: 2006
ISBN: 9789163189333
Förlag: Books on demand
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 102 st
Rapporten beskriver nuläget och trender för hur elektroniska affärer används i Sverige 2006. Det ges en sammanställning av omfattningen och tillväxt med fokus på tio branscher, samt en jämförelse av hur Sverige ligger till jämfört med omvärlden. Rapporten beskriver också bl a drivkrafter, hinder, marknaden, standarder samt infrastrukturen för e-affärer.Den viktigaste slutsatsen är att omfattning och tillväxt innebär att det inom en femårsperiod kommer att vara e-affärer som är den normala metoden för att göra affärer. I vissa branscher är så redan fallet.Enkätsvar från drygt 120 företag, offentliga verksamheter, IT-leverantörer och branschorganisationer har givit underlaget till rapporten. I nästa steg kommer NEA att använda rapportens resultat för prioritering av sina utvecklings- och spridnings-aktiviteter. NEAs syfte med denna skrift är att näringsliv och offentlig verksamhet ska få en jämförelse med omvärlden samt att den ska bli en källa till inspiration och nya idéer om hur e-affärer kan användas för att utveckla affärerna.Rapporten är skriven av Peter Fredholm som är konsult, utbildare och skribent inom området sedan 15 år.NEA är den svenska intresseorganisationen för e-affärer som har till sitt mål att utveckla, förenkla och sprida e-affärer till svenska företag och organisationer.
Rapporten beskriver nuläget och trender för hur elektroniska affärer används i Sverige 2006. Det ges en sammanställning av omfattningen och tillväxt med fokus på tio branscher, samt en jämförelse av hur Sverige ligger till jämfört med omvärlden. Rapporten beskriver också bl a drivkrafter, hinder, marknaden, standarder samt infrastrukturen för e-affärer.Den viktigaste slutsatsen är att omfattning och tillväxt innebär att det inom en femårsperiod kommer att vara e-affärer som är den normala metoden för att göra affärer. I vissa branscher är så redan fallet.Enkätsvar från drygt 120 företag, offentliga verksamheter, IT-leverantörer och branschorganisationer har givit underlaget till rapporten. I nästa steg kommer NEA att använda rapportens resultat för prioritering av sina utvecklings- och spridnings-aktiviteter. NEAs syfte med denna skrift är att näringsliv och offentlig verksamhet ska få en jämförelse med omvärlden samt att den ska bli en källa till inspiration och nya idéer om hur e-affärer kan användas för att utveckla affärerna.Rapporten är skriven av Peter Fredholm som är konsult, utbildare och skribent inom området sedan 15 år.NEA är den svenska intresseorganisationen för e-affärer som har till sitt mål att utveckla, förenkla och sprida e-affärer till svenska företag och organisationer.
Ny bok
218 kr229 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
218 kr229 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)