Drömwebben 2.0 - 20 exempel på hur svenska företag arbetar med sina webbplatser Upplaga 1
Internet är idag en viktig kommunikations-, marknads- och försäljningskanal för företag och organisationer. Webbplatsen blir ett strategiskt verktyg och en viktig del av företagets organisation. Men för att få maximal effekt av sin webbplats krävs mycket tankeverksamhet och arbete, och även ett starkt ledarskap.
Läs mer
Hur ser den bästa webbplatsen ut för ditt företag? Hur skapar ni er ”drömwebb” som är lätt att använda, billig i drift och till nytta för hela verksamheten? Boken innehåller berättelser och intervjuer från 20 företag och organisationer som generöst delar med sig av sina erfarenheter av arbetet med sina webbplatser. Exempel på företag och organisationer är Volvo, Riksdagen, Djurens rätt, Vin & Sprit och Adressändring.
Det krävs inga tekniska förkunskaper eller krånglig terminologi för att läsa boken. Den vänder sig till chefer, kommunikatörer, informatörer, strateger och alla som arbetar med att förbättra webbplatsen. Författarna har många års erfarenheter av kommunikations- och webbutveckling.
Om författarna
Maria Langen är en av ägarna till konsultföretaget Sverredal & Langen AB som arbetar med kommunikations- och webbutveckling. Maria har tidigare gett ut Drömwebben.
Lisen Almgren är kommunikationskonsult och arbetar främst med inriktning på webb och områdena varumärke, design och innehåll.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789170053412
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 148 st
Internet är idag en viktig kommunikations-, marknads- och försäljningskanal för företag och organisationer. Webbplatsen blir ett strategiskt verktyg och en viktig del av företagets organisation. Men för att få maximal effekt av sin webbplats krävs mycket tankeverksamhet och arbete, och även ett starkt ledarskap.
Läs mer
Hur ser den bästa webbplatsen ut för ditt företag? Hur skapar ni er ”drömwebb” som är lätt att använda, billig i drift och till nytta för hela verksamheten? Boken innehåller berättelser och intervjuer från 20 företag och organisationer som generöst delar med sig av sina erfarenheter av arbetet med sina webbplatser. Exempel på företag och organisationer är Volvo, Riksdagen, Djurens rätt, Vin & Sprit och Adressändring.
Det krävs inga tekniska förkunskaper eller krånglig terminologi för att läsa boken. Den vänder sig till chefer, kommunikatörer, informatörer, strateger och alla som arbetar med att förbättra webbplatsen. Författarna har många års erfarenheter av kommunikations- och webbutveckling.
Om författarna
Maria Langen är en av ägarna till konsultföretaget Sverredal & Langen AB som arbetar med kommunikations- och webbutveckling. Maria har tidigare gett ut Drömwebben.
Lisen Almgren är kommunikationskonsult och arbetar främst med inriktning på webb och områdena varumärke, design och innehåll.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.