Den populära managementkulturen : om produktion och spridning av populär "k; Staffan Furusten; 1996
1 säljare

Den populära managementkulturen : om produktion och spridning av populär "k

av Staffan Furusten
Vad betyder "kunskap" när det gäller företagsledning? Är det överhuvud möjligt att förmedla kunskap i form av modeller som, om de används riktigt, utlovar framgång för alla företag?

Den populära managementkultur som växte sig stark i västvärlden under 1980-talet gör anspråk på att ha sådan kunskap. Är det kunskap det är fråga om eller är det snarare ideologi och tro. Finns det nationella särdrag och idéer eller är det USA som styr och likriktar allas uppfattningar? I denna bok söker författaren förstå vilken betydelse managementkulturen kan ha för organisationer.

Staffan Furusten är fil. dr i företagsekonomi och är verksam på Handelshögskolan samt vid SCORE i Stockholm.
Vad betyder "kunskap" när det gäller företagsledning? Är det överhuvud möjligt att förmedla kunskap i form av modeller som, om de används riktigt, utlovar framgång för alla företag?

Den populära managementkultur som växte sig stark i västvärlden under 1980-talet gör anspråk på att ha sådan kunskap. Är det kunskap det är fråga om eller är det snarare ideologi och tro. Finns det nationella särdrag och idéer eller är det USA som styr och likriktar allas uppfattningar? I denna bok söker författaren förstå vilken betydelse managementkulturen kan ha för organisationer.

Staffan Furusten är fil. dr i företagsekonomi och är verksam på Handelshögskolan samt vid SCORE i Stockholm.
Utgiven: 1996
ISBN: 9789188384935
Förlag: Nerenius & Santérus
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 252 st
Vad betyder "kunskap" när det gäller företagsledning? Är det överhuvud möjligt att förmedla kunskap i form av modeller som, om de används riktigt, utlovar framgång för alla företag?

Den populära managementkultur som växte sig stark i västvärlden under 1980-talet gör anspråk på att ha sådan kunskap. Är det kunskap det är fråga om eller är det snarare ideologi och tro. Finns det nationella särdrag och idéer eller är det USA som styr och likriktar allas uppfattningar? I denna bok söker författaren förstå vilken betydelse managementkulturen kan ha för organisationer.

Staffan Furusten är fil. dr i företagsekonomi och är verksam på Handelshögskolan samt vid SCORE i Stockholm.
Vad betyder "kunskap" när det gäller företagsledning? Är det överhuvud möjligt att förmedla kunskap i form av modeller som, om de används riktigt, utlovar framgång för alla företag?

Den populära managementkultur som växte sig stark i västvärlden under 1980-talet gör anspråk på att ha sådan kunskap. Är det kunskap det är fråga om eller är det snarare ideologi och tro. Finns det nationella särdrag och idéer eller är det USA som styr och likriktar allas uppfattningar? I denna bok söker författaren förstå vilken betydelse managementkulturen kan ha för organisationer.

Staffan Furusten är fil. dr i företagsekonomi och är verksam på Handelshögskolan samt vid SCORE i Stockholm.
Begagnad bok
205 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
205 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar