5+ säljare
Den digitala omställningen : Strategier och perspektiv Upplaga 1
De flesta organisationer upplever att den digitala omställningen är svår att greppa och hantera. Det enda man vet säkert är att digitaliseringen ännu bara är i sin linda och att den karta som många navigerar efter allt mindre stämmer med verkligheten.
Den digitala omställningen är skriven för alla som bättre vill förstå digitaliseringens innebörd, risker och möjligheter. Men framför allt ger boken förslag på hur digitaliseringens utmaningar kan hanteras, som en startpunkt för utvecklingen av nya strategier anpassade för en digital och global verklighet. Författaren blandar egna erfarenheter och insikter med expertintervjuer från en rad olika fält för att ge läsaren bredast möjliga förståelse för den digitala omställningen.
Simon Beyer är Partner och Chief Strategy Officer på byrån Ingager som hjälper några av världens största varumärken med digitala frågor. Simon är även kursansvarig på Berghs School of Communication och en flitigt anlitad föreläsare inom digital omställning. Han medverkar ofta som expert i media. Tidigare har Simon arbetet på bland annat Google och Philips.
Alla pratar om digitaliseringen men få förstår vad den faktiskt innebär. Simon ger nyttiga perspektiv och man inser att det långt ifrån bara handlar om teknik. Den digitala omställningen är en utmärkt bok för alla som är intresserade av att låsa upp potentialen i sina organisationer och anpassa dem till den ständigt pågående utvecklingen. / Keika Lee, VD, Six Year Plan
En lysande bok, både informativ och inspirerande. Simon bjuder på en klockren guidning till hur vi kan och bör designa våra organisationer så att både verksamheter och människor kan utvecklas på ett hållbart sätt. Jag känner mig definitivt mycket smartare efter att ha läst Den digitala omställningen. / Johan Reunanen, Director & Transformation Expert, Cordial
Hur lyckas man med sin digitalisering? Svaret beror förstås på vem som frågar. Men här ger Simon konkreta och relevanta tips och insikter som kan underlätta den digitala resan oavsett om ni är ett stort börsnoterat företag eller en liten kommun. En resa som framförallt stavas värde och inte teknik. / Ola Andersson, digital omvärldsbevakare & föreläsare
En angelägen bok där författaren ger ett översiktligt perspektiv på digitaliseringen och dess påverkan, utmaningar och möjligheter. Dess främsta styrka ligger i den breda spännvidden med konkreta exempel som fungerar väl som underlag för fördjupade diskussioner för både organisationer och företag. / Elsa Bernadotte, Co-founder & COO, Karma (Forbes 30 Under 30)
If you want to understand digitalization and the strategies behind, you need to read Simons vision and takes on todays digital methods. Not only does Simon give you a good insight of what to be aware of and how to use the tools, he does this in a very interesting way. In other words, a MUST READ. Enjoy! / Christina Holmberg Nordic Marketing Director, Huawei
Simon lyckas på ett enkelt och engagerande sätt förklara en av vår tids mest omvälvande förändringar. Den digitala omställningen är en värdefull bok för alla som vill men inte vet hur de ska ta sina första digitaliseringssteg. / Leon Michales Ceasarius, forskare inom digitalisering, Uppsala universitet
Simons bok bjuder på många bra exempel på varför, och hur, ledarskap är fundamentalt för att ta vara på digitaliseringens möjligheter. Den ger mig större självförtroende och relevanta argument i min egen roll att utveckla ledarna på ÅF. / Martin Lindecrantz, Director, ÅF
Simon skriver initierat och underhållande om nyfikenhet som drivkraft för förändring och för att klara av den digitala omställningen. Boken är ett måste för alla som arbetar med affärs- eller verksamhetsutveckling. / Hemming Lindell, Chief Sales Officer, Gullers Grupp
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789188743398
Förlag: Roos & Tegner
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 223 st
De flesta organisationer upplever att den digitala omställningen är svår att greppa och hantera. Det enda man vet säkert är att digitaliseringen ännu bara är i sin linda och att den karta som många navigerar efter allt mindre stämmer med verkligheten.
Den digitala omställningen är skriven för alla som bättre vill förstå digitaliseringens innebörd, risker och möjligheter. Men framför allt ger boken förslag på hur digitaliseringens utmaningar kan hanteras, som en startpunkt för utvecklingen av nya strategier anpassade för en digital och global verklighet. Författaren blandar egna erfarenheter och insikter med expertintervjuer från en rad olika fält för att ge läsaren bredast möjliga förståelse för den digitala omställningen.
Simon Beyer är Partner och Chief Strategy Officer på byrån Ingager som hjälper några av världens största varumärken med digitala frågor. Simon är även kursansvarig på Berghs School of Communication och en flitigt anlitad föreläsare inom digital omställning. Han medverkar ofta som expert i media. Tidigare har Simon arbetet på bland annat Google och Philips.
Alla pratar om digitaliseringen men få förstår vad den faktiskt innebär. Simon ger nyttiga perspektiv och man inser att det långt ifrån bara handlar om teknik. Den digitala omställningen är en utmärkt bok för alla som är intresserade av att låsa upp potentialen i sina organisationer och anpassa dem till den ständigt pågående utvecklingen. / Keika Lee, VD, Six Year Plan
En lysande bok, både informativ och inspirerande. Simon bjuder på en klockren guidning till hur vi kan och bör designa våra organisationer så att både verksamheter och människor kan utvecklas på ett hållbart sätt. Jag känner mig definitivt mycket smartare efter att ha läst Den digitala omställningen. / Johan Reunanen, Director & Transformation Expert, Cordial
Hur lyckas man med sin digitalisering? Svaret beror förstås på vem som frågar. Men här ger Simon konkreta och relevanta tips och insikter som kan underlätta den digitala resan oavsett om ni är ett stort börsnoterat företag eller en liten kommun. En resa som framförallt stavas värde och inte teknik. / Ola Andersson, digital omvärldsbevakare & föreläsare
En angelägen bok där författaren ger ett översiktligt perspektiv på digitaliseringen och dess påverkan, utmaningar och möjligheter. Dess främsta styrka ligger i den breda spännvidden med konkreta exempel som fungerar väl som underlag för fördjupade diskussioner för både organisationer och företag. / Elsa Bernadotte, Co-founder & COO, Karma (Forbes 30 Under 30)
If you want to understand digitalization and the strategies behind, you need to read Simons vision and takes on todays digital methods. Not only does Simon give you a good insight of what to be aware of and how to use the tools, he does this in a very interesting way. In other words, a MUST READ. Enjoy! / Christina Holmberg Nordic Marketing Director, Huawei
Simon lyckas på ett enkelt och engagerande sätt förklara en av vår tids mest omvälvande förändringar. Den digitala omställningen är en värdefull bok för alla som vill men inte vet hur de ska ta sina första digitaliseringssteg. / Leon Michales Ceasarius, forskare inom digitalisering, Uppsala universitet
Simons bok bjuder på många bra exempel på varför, och hur, ledarskap är fundamentalt för att ta vara på digitaliseringens möjligheter. Den ger mig större självförtroende och relevanta argument i min egen roll att utveckla ledarna på ÅF. / Martin Lindecrantz, Director, ÅF
Simon skriver initierat och underhållande om nyfikenhet som drivkraft för förändring och för att klara av den digitala omställningen. Boken är ett måste för alla som arbetar med affärs- eller verksamhetsutveckling. / Hemming Lindell, Chief Sales Officer, Gullers Grupp
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.