Att leda digital transformation; Marie Andervin, Joakim Jansson; 2016
Att leda digital transformation; Marie Andervin, Joakim Jansson; 2016

Att leda digital transformation Upplaga 5

av Marie Andervin, Joakim Jansson

  • Upplaga: 5e upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789175578293
  • Sidor: 239 st
  • Förlag: Hoi Förlag
  • Format: E-bok
  • Språk: Svenska

Om boken

OBS, detta är en ePub2, men den här boken finns också tillgänglig i formatet ePub3, som är optimerat för att läsas i iBooks. Om du planerar att läsa boken i iBooks rekommenderar vi alltså formatet ePub3 för att du ska få ut så mycket som möjligt av din läsupplevelse. Digital transformation är ett hett diskussionsämne i allt fler styrelse- och ledningsrum. Förståelsen för digitaliseringens påverkan på bolags konkurrenskraft blir allt större och alltfler vet att de behöver gör något men frågan är hur? Under tre års tid har författarna Joakim Jansson och Marie Andervin tillsammans med ett 40-tal co-creators från forskning och näringsliv arbetet med frågan. Resultatet har landat i arbetsmetodiken Den Digitala Mognadsmatrisen som syftar till att hjälpa styrelser, vd:ar och ledningar att ta kommandot i sin transformation. Boken förklarar digital transformation och beskriver i detalj arbetsmetodiken. Den tar utgångspunkt i att framgångsrik digitalisering förutsätter innovation, god förändringsledning och digital mognad. Du lotsas genom förändringsprocessens tre faser, ges de verktyg som krävs för att leda en framgångsrik transformation och får rekommendationer på vad som bör göras och när. Teori varvas med exempel från traditionella framgångsrika nordiska bolag. Utöver detta ges även tillgång till en digital kunskapsbank med inspirerande case, övningar och ett mognadstest där du tar reda på hur digitalt moget företaget är och får anpassade rekommendationer. Kort och gott – det du behöver för att ditt företag ska vara minst lika framgångsrikt i morgon som det är i dag. Boken innehåller: Arbetsmetodik steg-för-steg framtagen i samarbete med forskare och näringsliv Digitala verktyg och extramaterial på webben Ett tiotal nordiska case Intervjuer med Brian Solis och John Kotter

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Att leda digital transformation (2016)

I mars 2016 släpptes boken Att leda digital transformation skriven av Marie Andervin, Joakim Jansson. Det är den 5e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 239 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Hoi Förlag.

Köp boken Att leda digital transformation på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Att leda digital transformation (Upplaga 5)

Harvard

Andervin, M. & Jansson, J. (2016). Att leda digital transformation. 5:e uppl. Hoi Förlag.

Oxford

Andervin, Marie & Jansson, Joakim, Att leda digital transformation, 5 uppl. (Hoi Förlag, 2016).

APA

Andervin, M., & Jansson, J. (2016). Att leda digital transformation (5:e uppl.). Hoi Förlag.

Vancouver

Andervin M, Jansson J. Att leda digital transformation. 5:e uppl. Hoi Förlag; 2016.

Köp boken

Helt ny

244 kr