Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande; Jonny Wåger, Daniel Östlund, Anette Bagger, Thomas Barow, Linda Fälth, Albina Granberg, Kamilla Klefbeck, Therese Lindahl, Heidi Selenius, Anna Sjöqvist, Tobias Svärd; 2025
Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande; Jonny Wåger, Daniel Östlund, Anette Bagger, Thomas Barow, Linda Fälth, Albina Granberg, Kamilla Klefbeck, Therese Lindahl, Heidi Selenius, Anna Sjöqvist, Tobias Svärd; 2025

Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande Upplaga 1

av Jonny Wåger, Daniel Östlund, Anette Bagger, Thomas Barow, Linda Fälth

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2025
  • ISBN: 9789144178028
  • Sidor: 230 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den anpassade skolans läroplan lyfter elevernas rätt till utbildning. Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning tar upp områden som läs- och matematikundervisning, praktiskt-estetiska ämnen som slöjd och musik och hem- och konsumentkunskap samt utformning av läromedel. Även historiska och policyrelaterade frågor kring utbildning för elever med IF belyses. Bokens syfte är att ge en grund för undervisning som både främjar kunskapsutveckling i förhållande till ämnen och ämnesområden i anpassade skolformer samt stödjer elevernas självständighet och delaktighet. Genom att kombinera forskningsbaserad kunskap med praktiknära exempel erbjuder boken en bred och nyanserad förståelse av hur undervisning kan utformas inom olika ämnen/ämnesområden och undervisningskontexter. Boken vänder sig främst till lärare, speciallärare/specialpedagoger och lärarstudenter, men kan även vara av intresse för vårdnadshavare och beslutsfattare inom utbildningsområdet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande (2025)

I mars 2025 släpptes boken Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande skriven av Jonny Wåger, Daniel Östlund, Anette Bagger, Thomas Barow, Linda Fälth, Albina Granberg, Kamilla Klefbeck, Therese Lindahl, Heidi Selenius, Anna Sjöqvist, Tobias Svärd. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 230 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande på Studentapan och spara pengar.

Referera till Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande (Upplaga 1)

Harvard

Wåger, J., Östlund, D., Bagger, A., Barow, T., Fälth, L., Granberg, A., Klefbeck, K., Lindahl, T., Selenius, H., Sjöqvist, A. & Svärd, T. (2025). Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Wåger, Jonny, Östlund, Daniel, Bagger, Anette, Barow, Thomas, Fälth, Linda, Granberg, Albina, Klefbeck, Kamilla, Lindahl, Therese, Selenius, Heidi, Sjöqvist, Anna & Svärd, Tobias, Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2025).

APA

Wåger, J., Östlund, D., Bagger, A., Barow, T., Fälth, L., Granberg, A., Klefbeck, K., Lindahl, T., Selenius, H., Sjöqvist, A., & Svärd, T. (2025). Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Wåger J, Östlund D, Bagger A, Barow T, Fälth L, Granberg A, m.fl. Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning - Hållbart och meningsfullt lärande. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2025.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.