3 säljare
Allt du måste veta om säljande hemsidor Upplaga 2
Det här är boken för dig som vill ha ett konkret redskap för att bygga en ny eller göra om en sajt som redan finns. Boken ger dig hela resan från att besökaren kommer till att köp görs. Du får lära dig exakt hur du ska göra under den resan, hur sajten kan jobba som din allra bästa säljare. Du behöver inga förkunskaper. Boken är skriven för dig som vill sälja mer eller dra in fler kunder, inte för att du tekniskt ska kunna bygga en sajt. Så här tycker läsarna: "Jag satt och nickade instämmande och imponerades av att ditt sätt att förklara, det är så bra och enkelt skrivet. Mycket nytt lärde jag mig också såklart - t ex om webbhotell, domännamn, registrering med mera. Ska fortsätta läsa mer i bl a avsnitten " hur ska du ta betalt", "marknadsföring. Kanonbok!" Marika Axensjö, Axensjös Webbverkstad "Boken har lärt oss att bli "giftiga" på nätet och jag använder den flera ggr i månaden fortfarande. Gör man som det är skrivet, då lyckas man. Jag vet!" Svante Schultz, Z-Reklam "Boken ger grundläggande och mycket pedagogiskt beskrivna kunskaper i hur man bygger upp en bra hemsida." Holger Wästlund, Stocksunds Arkitekt-Bygg HB "Fantastisk bok med mycket matnyttiga tips. Har svårt att sluta läsa boken. Jobbar parallellt med att förbättra hemsida och finns ju hur mycket som helst att göra. Men bättre blir det och har redan märkt att kunderna stannar lite längre än innan." Fredrik Albien, Färjestadens cykelaffär "Jag fick din bok "säljande hemsidor" av min flickvän i födelsedags- present. Har aldrig direkt varit intresserad av litteratur, Men du har ändrat på de tråkiga fördomarna jag har haft av alla "formella" författare. Mycket bra inlevelse och exempel i boken, Jag är väldigt nöjd! Det jag ser som det absolut nödvändigaste är funktionerna och enkelheten." Tom Karlsson, Webbdesigner "Först och främst vill jag tacka för dina böcker - de är super. Underhållande, späckade med kunskap utan rundsnack samtidigt som man får känslan av att man sitter och snackar med bästa kompisen. Så tack igen." Annika Helsing "Jag har just fått en bok som jag beställt - Säljande hemsidor och jag vill bara säga att jag är sååååååååååååå nöjd... det är riktigt roligt att läsa i den. Jag skrattar riktigt gott ibland .... Du vattnar mitt självförtroende och jag lär mej nya saker.......wow Jag älskar att lära mej vettiga och bra grejor inte en massa orderier, nä det skall vara mustigt... och det tycker jag det är. Tack så mycket.... denna bok är en tillgång för världen." Marinette Petersson, Altavision "Köpte din bok för ett tag sedan (om säljande hemsidor). Hoppades att det inte skulle vara helt bortkastade pengar...Blev positivt överraskad - hur ofta blir man det? Gillar din stil - enkel och okomplicerad och rakt på sak..." Josef Svalander, Svalander Konsult AB "Det borde finnas en Stefan Ekberg-bok på varje svenskt företag. Böckerna är proppfyllda med godis för marknadsförare och beslutsfattare. Till och med en skribent- och reklamräv som jag, har stor nytta av innehållet. När får vi se böckerna i internationell upplaga? Keep up the good work!" Jack Hansen, copywriterbyrån Satellit "Boken har en plats i bokhyllan hos alla som driver eller funderar på att starta en webbplats...Innehållet i boken lär inte hjälpa ditt företag att bli en vinnare på nätet, men om du följer tipsen i boken avancerar du betydligt." DATORMAGAZIN "Liksom tidigare böcker, exempelvis Gerillaföretagaren är boken fullspäckad med tips och checklistor. Dessutom finns, förutom själva checklistorna, en sammanfattning, innehållande ett 100-tal strategiska frågor som ger läsaren en möjlighet att på egen hand skapa en bild av hur långt det egna företaget kommit. Bara mängden information och den enkla, lättlästa formen gör att alla kan hitta något nytt i boken. Bokens praktiska fokus gör den lämplig för alla som arbetar strategiskt med affärsmodeller på webben, men även småföretagare och privatpersoner som funderar på att starta en egen webbaserad tjänst." Computer Sweden "...ett nyttigt komplement fill nödvändig teknik- och formgivningslitteratur. De som ska anlita en webbdesigner och är helt oerfarna på området kan ha nytta av Ekbergs listor med frågor att ställa och punkter att tänka på." Nätverk& Kommunikation "Det är en mycket innehållsrik och nyttig handbok som hjälper småföretagare att sälja, marknadsföra och informera med hjälp av nätet" DU&CO "Den här boken är bra, mycket bra till och med. . Målgruppen är småföretagare som vill bygga sig en egen hemsida för företaget. Vad ska han/hon tänka på? Vilka fällor ska han/ hon undvika? Boken fullkomligt myllrar av tips - 366 hela sidor. Stefan Ekberg sitter på en gedigen kunskap i ämnet. Eftersom jag samtidigt som jag läste den här boken varit i full gång med Linema Produktions bokhandel, kunde många av tipsen komma till användning i praktiken också. Vill du veta mer om hur du marknadsför din hemsida när den väl är klar med den, hittar du säkerligen något som passar just dig i den här boken." Språk& Känsla ”Den gav mig en klar inblick om vilket som var viktigt att tänka på när man strukturerar hemsidan. Detta med referenser är ju helrätt!! Det är klart att potentiella kunder vill veta vad andra tyckt!” Stefan Holm, Dynamisk Utveckling AB ”Boken har svar på de flesta frågor som kan tänkas uppkomma då man skall ge sig ut på nätet. Min lilla kom-ihåg-lapp” 0303-10700.se ”Kundservice, grunder i SEO, egentligen allt som finns beskrivet! Den skall läsas då och då, men läsare; sätt tipsen i praktik!” COMPENSATA AB ”Massor av info som vi inte hade en aning om. Bara en uppgift är värd många gånger mer en bokens kostnad.” Silver Box AB ”Enormt innehållsrik, väl strukturerad och mycket peppande !!! Den satte bla. igång nätbutiken och nyhetsbreven + gjorde mig väldigt hungrig!” Pia Haxner, pureskinA畣
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789163128226
Förlag: Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 329 st
Det här är boken för dig som vill ha ett konkret redskap för att bygga en ny eller göra om en sajt som redan finns. Boken ger dig hela resan från att besökaren kommer till att köp görs. Du får lära dig exakt hur du ska göra under den resan, hur sajten kan jobba som din allra bästa säljare. Du behöver inga förkunskaper. Boken är skriven för dig som vill sälja mer eller dra in fler kunder, inte för att du tekniskt ska kunna bygga en sajt. Så här tycker läsarna: "Jag satt och nickade instämmande och imponerades av att ditt sätt att förklara, det är så bra och enkelt skrivet. Mycket nytt lärde jag mig också såklart - t ex om webbhotell, domännamn, registrering med mera. Ska fortsätta läsa mer i bl a avsnitten " hur ska du ta betalt", "marknadsföring. Kanonbok!" Marika Axensjö, Axensjös Webbverkstad "Boken har lärt oss att bli "giftiga" på nätet och jag använder den flera ggr i månaden fortfarande. Gör man som det är skrivet, då lyckas man. Jag vet!" Svante Schultz, Z-Reklam "Boken ger grundläggande och mycket pedagogiskt beskrivna kunskaper i hur man bygger upp en bra hemsida." Holger Wästlund, Stocksunds Arkitekt-Bygg HB "Fantastisk bok med mycket matnyttiga tips. Har svårt att sluta läsa boken. Jobbar parallellt med att förbättra hemsida och finns ju hur mycket som helst att göra. Men bättre blir det och har redan märkt att kunderna stannar lite längre än innan." Fredrik Albien, Färjestadens cykelaffär "Jag fick din bok "säljande hemsidor" av min flickvän i födelsedags- present. Har aldrig direkt varit intresserad av litteratur, Men du har ändrat på de tråkiga fördomarna jag har haft av alla "formella" författare. Mycket bra inlevelse och exempel i boken, Jag är väldigt nöjd! Det jag ser som det absolut nödvändigaste är funktionerna och enkelheten." Tom Karlsson, Webbdesigner "Först och främst vill jag tacka för dina böcker - de är super. Underhållande, späckade med kunskap utan rundsnack samtidigt som man får känslan av att man sitter och snackar med bästa kompisen. Så tack igen." Annika Helsing "Jag har just fått en bok som jag beställt - Säljande hemsidor och jag vill bara säga att jag är sååååååååååååå nöjd... det är riktigt roligt att läsa i den. Jag skrattar riktigt gott ibland .... Du vattnar mitt självförtroende och jag lär mej nya saker.......wow Jag älskar att lära mej vettiga och bra grejor inte en massa orderier, nä det skall vara mustigt... och det tycker jag det är. Tack så mycket.... denna bok är en tillgång för världen." Marinette Petersson, Altavision "Köpte din bok för ett tag sedan (om säljande hemsidor). Hoppades att det inte skulle vara helt bortkastade pengar...Blev positivt överraskad - hur ofta blir man det? Gillar din stil - enkel och okomplicerad och rakt på sak..." Josef Svalander, Svalander Konsult AB "Det borde finnas en Stefan Ekberg-bok på varje svenskt företag. Böckerna är proppfyllda med godis för marknadsförare och beslutsfattare. Till och med en skribent- och reklamräv som jag, har stor nytta av innehållet. När får vi se böckerna i internationell upplaga? Keep up the good work!" Jack Hansen, copywriterbyrån Satellit "Boken har en plats i bokhyllan hos alla som driver eller funderar på att starta en webbplats...Innehållet i boken lär inte hjälpa ditt företag att bli en vinnare på nätet, men om du följer tipsen i boken avancerar du betydligt." DATORMAGAZIN "Liksom tidigare böcker, exempelvis Gerillaföretagaren är boken fullspäckad med tips och checklistor. Dessutom finns, förutom själva checklistorna, en sammanfattning, innehållande ett 100-tal strategiska frågor som ger läsaren en möjlighet att på egen hand skapa en bild av hur långt det egna företaget kommit. Bara mängden information och den enkla, lättlästa formen gör att alla kan hitta något nytt i boken. Bokens praktiska fokus gör den lämplig för alla som arbetar strategiskt med affärsmodeller på webben, men även småföretagare och privatpersoner som funderar på att starta en egen webbaserad tjänst." Computer Sweden "...ett nyttigt komplement fill nödvändig teknik- och formgivningslitteratur. De som ska anlita en webbdesigner och är helt oerfarna på området kan ha nytta av Ekbergs listor med frågor att ställa och punkter att tänka på." Nätverk& Kommunikation "Det är en mycket innehållsrik och nyttig handbok som hjälper småföretagare att sälja, marknadsföra och informera med hjälp av nätet" DU&CO "Den här boken är bra, mycket bra till och med. . Målgruppen är småföretagare som vill bygga sig en egen hemsida för företaget. Vad ska han/hon tänka på? Vilka fällor ska han/ hon undvika? Boken fullkomligt myllrar av tips - 366 hela sidor. Stefan Ekberg sitter på en gedigen kunskap i ämnet. Eftersom jag samtidigt som jag läste den här boken varit i full gång med Linema Produktions bokhandel, kunde många av tipsen komma till användning i praktiken också. Vill du veta mer om hur du marknadsför din hemsida när den väl är klar med den, hittar du säkerligen något som passar just dig i den här boken." Språk& Känsla ”Den gav mig en klar inblick om vilket som var viktigt att tänka på när man strukturerar hemsidan. Detta med referenser är ju helrätt!! Det är klart att potentiella kunder vill veta vad andra tyckt!” Stefan Holm, Dynamisk Utveckling AB ”Boken har svar på de flesta frågor som kan tänkas uppkomma då man skall ge sig ut på nätet. Min lilla kom-ihåg-lapp” 0303-10700.se ”Kundservice, grunder i SEO, egentligen allt som finns beskrivet! Den skall läsas då och då, men läsare; sätt tipsen i praktik!” COMPENSATA AB ”Massor av info som vi inte hade en aning om. Bara en uppgift är värd många gånger mer en bokens kostnad.” Silver Box AB ”Enormt innehållsrik, väl strukturerad och mycket peppande !!! Den satte bla. igång nätbutiken och nyhetsbreven + gjorde mig väldigt hungrig!” Pia Haxner, pureskinA畣
175 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.