Åldersindelat eller åldersblandat?; Knut Sundell; 1995

Åldersindelat eller åldersblandat? Upplaga 2

av Knut Sundell
Den svenska förskolan kännetecknas av barngrupper med mycket stor åldersspridning. Under senare år har åldersblandade klasser blivit vanligare också i grundskolan. Viktiga motiv för införandet av åldersblandade grupper är att de förmodas gynna barns inlärning, deras sociala och känslomässiga utveckling samt öka de anställdas arbetsglädje. I denna aktuella bok sammanfattas och presenteras för första gången den svenska och internationella forskningen om ålderssammansättningens betydelse för barns utveckling.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Den svenska förskolan kännetecknas av barngrupper med mycket stor åldersspridning. Under senare år har åldersblandade klasser blivit vanligare också i grundskolan. Viktiga motiv för införandet av åldersblandade grupper är att de förmodas gynna barns inlärning, deras sociala och känslomässiga utveckling samt öka de anställdas arbetsglädje. I denna aktuella bok sammanfattas och presenteras för första gången den svenska och internationella forskningen om ålderssammansättningens betydelse för barns utveckling.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 1995
ISBN: 9789144388229
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 114 st
Den svenska förskolan kännetecknas av barngrupper med mycket stor åldersspridning. Under senare år har åldersblandade klasser blivit vanligare också i grundskolan. Viktiga motiv för införandet av åldersblandade grupper är att de förmodas gynna barns inlärning, deras sociala och känslomässiga utveckling samt öka de anställdas arbetsglädje. I denna aktuella bok sammanfattas och presenteras för första gången den svenska och internationella forskningen om ålderssammansättningens betydelse för barns utveckling.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Den svenska förskolan kännetecknas av barngrupper med mycket stor åldersspridning. Under senare år har åldersblandade klasser blivit vanligare också i grundskolan. Viktiga motiv för införandet av åldersblandade grupper är att de förmodas gynna barns inlärning, deras sociala och känslomässiga utveckling samt öka de anställdas arbetsglädje. I denna aktuella bok sammanfattas och presenteras för första gången den svenska och internationella forskningen om ålderssammansättningens betydelse för barns utveckling.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)