1 säljare
Affärsturism Fakta & Uppgifter Upplaga 1
Företagsledaren som besöker ett dotterbolag i Japan, sjuksköterskan på fortbildning i Smögen, forskaren på världskongress och resesäljaren på rundresa med nya produkter – alla är de affärsturister. De reser på arbetsgivarens bekostnad.
Läs mer
Intresset för och behovet av utbildning inom affärsturism växer med dess ekonomiska betydelse. Detta läromedel är anpassat till gymnasiekursen Affärsresor och tar upp:
- Affärsresenären – kategorier, definitioner, näringen i siffror och utveckling.
- Mötesindustrin – möten, konferenser, kongresser, mässor, belöningsresor och trender.
- Villkor för affärsresan – olika faktorer som påverkar val av färdmedel, boende och ort, kulturmöten, kostnadsersättningar och lojalitetsprogram.
- Färdmedel – tid och pengar i förhållande till bil, flyg, tåg och anslutningar.
- Kost och logi – hotell- och konferensanläggningar, avtal, representation, miljöarbete.
- Säljare och arrangör – arbetsuppgifter på resebyrå och inom Travel Management, avtalsformer och bonusprogram, riskhantering.
- Organisationer inom turism – internationella, nationella och lokala organisationer som berör affärsturism.
Till den kombinerade fakta- och uppgiftsboken hör också en lärarhandledning.
Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Sanne Mårtensson är lärare inom turism och administration och har tidigare arbetat på ett större företags Travel Management-funktion.
Jan Henrik Nilsson undervisar vid institutionen för service management, Lunds universitet, Campus Helsingborg.
Monica Tengling är lärare inom turism och marknadsföring och erfaren läroboksförfattare, bl a i hela Turism 2000-serien.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789147073092
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 252 st
Företagsledaren som besöker ett dotterbolag i Japan, sjuksköterskan på fortbildning i Smögen, forskaren på världskongress och resesäljaren på rundresa med nya produkter – alla är de affärsturister. De reser på arbetsgivarens bekostnad.
Läs mer
Intresset för och behovet av utbildning inom affärsturism växer med dess ekonomiska betydelse. Detta läromedel är anpassat till gymnasiekursen Affärsresor och tar upp:
- Affärsresenären – kategorier, definitioner, näringen i siffror och utveckling.
- Mötesindustrin – möten, konferenser, kongresser, mässor, belöningsresor och trender.
- Villkor för affärsresan – olika faktorer som påverkar val av färdmedel, boende och ort, kulturmöten, kostnadsersättningar och lojalitetsprogram.
- Färdmedel – tid och pengar i förhållande till bil, flyg, tåg och anslutningar.
- Kost och logi – hotell- och konferensanläggningar, avtal, representation, miljöarbete.
- Säljare och arrangör – arbetsuppgifter på resebyrå och inom Travel Management, avtalsformer och bonusprogram, riskhantering.
- Organisationer inom turism – internationella, nationella och lokala organisationer som berör affärsturism.
Till den kombinerade fakta- och uppgiftsboken hör också en lärarhandledning.
Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Sanne Mårtensson är lärare inom turism och administration och har tidigare arbetat på ett större företags Travel Management-funktion.
Jan Henrik Nilsson undervisar vid institutionen för service management, Lunds universitet, Campus Helsingborg.
Monica Tengling är lärare inom turism och marknadsföring och erfaren läroboksförfattare, bl a i hela Turism 2000-serien.
259 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.