99 koncept - - för dig som vill använda IT för verksamhets- och affärsutveckling; Peter Fredholm; 2004

99 koncept - - för dig som vill använda IT för verksamhets- och affärsutveckling Upplaga 1

av Peter Fredholm
Boken är en beskrivning av de mest aktuella trenderna inom IT och management. De olika koncepten beskrivs i alfabetisk ordning och för varje avsnitt finns en förklarande översikt, en sammanfattning av vilka möjligheter konceptet erbjuder, samt tips om vad man bör tänka på. Många upplever det som en tuff utmaning att försöka förstå vilka möjligheter och begränsningar alla nya koncept och metoder innebär. Ibland kan det dölja sig ett guldkorn bakom en kryptisk benämning eller förkortning och ibland kan det vara lite av kejsarens nya kläder. Med boken 99 koncept som stöd går det att sålla ut det som är mest intressant, samtidigt som läsaren får en chans att uppdatera sig om den senaste utvecklingen.

Bokens målgrupp är alla de som vill hänga med inom ett dynamiskt och spännande område, inte minst de som har till uppgift att utveckla sina bolag mot bättre och effektivare verksamheter. Meningen är också att man ska kunna använda boken för att utveckla sin allmänbildning inom IT-området och den vänder sig därför både till studenter och de som redan är ute i arbetslivet.
Boken är en beskrivning av de mest aktuella trenderna inom IT och management. De olika koncepten beskrivs i alfabetisk ordning och för varje avsnitt finns en förklarande översikt, en sammanfattning av vilka möjligheter konceptet erbjuder, samt tips om vad man bör tänka på. Många upplever det som en tuff utmaning att försöka förstå vilka möjligheter och begränsningar alla nya koncept och metoder innebär. Ibland kan det dölja sig ett guldkorn bakom en kryptisk benämning eller förkortning och ibland kan det vara lite av kejsarens nya kläder. Med boken 99 koncept som stöd går det att sålla ut det som är mest intressant, samtidigt som läsaren får en chans att uppdatera sig om den senaste utvecklingen.

Bokens målgrupp är alla de som vill hänga med inom ett dynamiskt och spännande område, inte minst de som har till uppgift att utveckla sina bolag mot bättre och effektivare verksamheter. Meningen är också att man ska kunna använda boken för att utveckla sin allmänbildning inom IT-området och den vänder sig därför både till studenter och de som redan är ute i arbetslivet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144052755
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 326 st
Boken är en beskrivning av de mest aktuella trenderna inom IT och management. De olika koncepten beskrivs i alfabetisk ordning och för varje avsnitt finns en förklarande översikt, en sammanfattning av vilka möjligheter konceptet erbjuder, samt tips om vad man bör tänka på. Många upplever det som en tuff utmaning att försöka förstå vilka möjligheter och begränsningar alla nya koncept och metoder innebär. Ibland kan det dölja sig ett guldkorn bakom en kryptisk benämning eller förkortning och ibland kan det vara lite av kejsarens nya kläder. Med boken 99 koncept som stöd går det att sålla ut det som är mest intressant, samtidigt som läsaren får en chans att uppdatera sig om den senaste utvecklingen.

Bokens målgrupp är alla de som vill hänga med inom ett dynamiskt och spännande område, inte minst de som har till uppgift att utveckla sina bolag mot bättre och effektivare verksamheter. Meningen är också att man ska kunna använda boken för att utveckla sin allmänbildning inom IT-området och den vänder sig därför både till studenter och de som redan är ute i arbetslivet.
Boken är en beskrivning av de mest aktuella trenderna inom IT och management. De olika koncepten beskrivs i alfabetisk ordning och för varje avsnitt finns en förklarande översikt, en sammanfattning av vilka möjligheter konceptet erbjuder, samt tips om vad man bör tänka på. Många upplever det som en tuff utmaning att försöka förstå vilka möjligheter och begränsningar alla nya koncept och metoder innebär. Ibland kan det dölja sig ett guldkorn bakom en kryptisk benämning eller förkortning och ibland kan det vara lite av kejsarens nya kläder. Med boken 99 koncept som stöd går det att sålla ut det som är mest intressant, samtidigt som läsaren får en chans att uppdatera sig om den senaste utvecklingen.

Bokens målgrupp är alla de som vill hänga med inom ett dynamiskt och spännande område, inte minst de som har till uppgift att utveckla sina bolag mot bättre och effektivare verksamheter. Meningen är också att man ska kunna använda boken för att utveckla sin allmänbildning inom IT-området och den vänder sig därför både till studenter och de som redan är ute i arbetslivet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)