90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter; Anders Parment; 2016
90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter; Anders Parment; 2016

90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenterUpplaga 1

av Anders Parment

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789144113227
  • Sidor: 217 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Finns det något som är så centralt i våra tankemönster som generationsbeteende och generationsskillnader? Hur ofta skyller vi inte andras och egna misstag på för hög eller för låg ålder? Individer är för unga eller för gamla för att bli tagna på allvar, för att vara politiker eller för att tycka till på föreningsmötet eller i sociala medier. Alltifrån hur man klär sig och hur man pratar till hur man ser på arbete och karriär förklaras med hur gammal man är. Stämmer stereotyperna med verkligheten? I den här boken lär vi känna 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter. Boken bygger på flera svenska och internationella studier och ger en rik beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med Generation Y, Generation X och Baby Boomers. Författaren tar upp såväl större samhällsfrågor – såsom ökade klyftor, modernitetens upplösning och konsumtionssamhället – som mer konkreta frågor om hur man kan förstå och samarbeta med 90-talister.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter (2016)

I maj 2016 släpptes boken 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter skriven av Anders Parment. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 217 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter på Studentapan och spara pengar.

Referera till 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter (Upplaga 1)

Harvard

Parment, A. (2016). 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Parment, Anders, 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2016).

APA

Parment, A. (2016). 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Parment A. 90-talister - som medborgare, medarbetare och konsumenter. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2016.