Vem granskar granskarna? : Den svenska mediegranskningen 1988–2012
Varför behöver medierna granskas? Vilken mediegranskning har funnits i Sverige de senaste 25 åren och vilken finns i dag? Hur fungerar granskningen; vilka drivkrafter har den? Har granskningen någon inverkan på mediernas uppförande och innehåll? Vad betydde till exempel Mediemagasinets granskning av Uppdrag granskning? Frågorna behandlas i denna antologi med bidrag av 18 forskare, informatörer och journalister: Axel Andén, Maria Bjaring, Kerstin Brunnberg, Maria Edström, Helena Giertta, Nils Hanson, Håkan Hvitfelt, Gunilla Jarlbro, Christina Jutterström, Torbjörn von Krogh, Janerik Larsson, Thomas Mattsson, Mats Olin, Olof Petersson, Roland Poirier Martinsson, Ola Sigvardsson, Lars Truedson och Susanne Wigorts Yngvesson.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789197889490
Förlag: Mediestudier
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 242 st
Varför behöver medierna granskas? Vilken mediegranskning har funnits i Sverige de senaste 25 åren och vilken finns i dag? Hur fungerar granskningen; vilka drivkrafter har den? Har granskningen någon inverkan på mediernas uppförande och innehåll? Vad betydde till exempel Mediemagasinets granskning av Uppdrag granskning? Frågorna behandlas i denna antologi med bidrag av 18 forskare, informatörer och journalister: Axel Andén, Maria Bjaring, Kerstin Brunnberg, Maria Edström, Helena Giertta, Nils Hanson, Håkan Hvitfelt, Gunilla Jarlbro, Christina Jutterström, Torbjörn von Krogh, Janerik Larsson, Thomas Mattsson, Mats Olin, Olof Petersson, Roland Poirier Martinsson, Ola Sigvardsson, Lars Truedson och Susanne Wigorts Yngvesson.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.