Vem betalar journalistiken? : Om journalistikens värde för olika intressenter; Robert G. Picard, Birgitta Stål, Stefan Melesko, Hanna Stjärne, Torbjörn von Krogh; 2011

Vem betalar journalistiken? : Om journalistikens värde för olika intressenter

av Robert G. Picard, Birgitta Stål, Stefan Melesko, Hanna Stjärne, Torbjörn von Krogh
Om läsare och tittare lämnar tryckta tidningar och tv till förmån för nyheter på nätet - hur ska den kvalificerade journalistiken finansieras? Vilka affärsmodeller är tänkbara - och vilka är troliga? Robert G. Picard, internationellt framstående medieekonom med svensk anknytning, analyserar vilket värde journalistiken har och hur detta värde kan utvecklas för olika intressenter som ägare, användare, journalister, annonsörer och samhälle. Birgitta Stål skildrar sin tid som vd på TV8 när kanalen satsade på samhällsjournalistik och hade mottot "den privata public service-kanalen". Medieforskaren Stefan Melesko synar mediernas intäktsströmmar och intäktsmöjligheter, exempelvis via mobila applikationer. Hanna Stjärne, som lett Sveriges Radios framtidsutredning, diskuterar mediernas plats i framtidens personliga informationsflöden.
Om läsare och tittare lämnar tryckta tidningar och tv till förmån för nyheter på nätet - hur ska den kvalificerade journalistiken finansieras? Vilka affärsmodeller är tänkbara - och vilka är troliga? Robert G. Picard, internationellt framstående medieekonom med svensk anknytning, analyserar vilket värde journalistiken har och hur detta värde kan utvecklas för olika intressenter som ägare, användare, journalister, annonsörer och samhälle. Birgitta Stål skildrar sin tid som vd på TV8 när kanalen satsade på samhällsjournalistik och hade mottot "den privata public service-kanalen". Medieforskaren Stefan Melesko synar mediernas intäktsströmmar och intäktsmöjligheter, exempelvis via mobila applikationer. Hanna Stjärne, som lett Sveriges Radios framtidsutredning, diskuterar mediernas plats i framtidens personliga informationsflöden.
Utgiven: 2011
ISBN: 9789197889438
Förlag: Mediestudier
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 198 st
Om läsare och tittare lämnar tryckta tidningar och tv till förmån för nyheter på nätet - hur ska den kvalificerade journalistiken finansieras? Vilka affärsmodeller är tänkbara - och vilka är troliga? Robert G. Picard, internationellt framstående medieekonom med svensk anknytning, analyserar vilket värde journalistiken har och hur detta värde kan utvecklas för olika intressenter som ägare, användare, journalister, annonsörer och samhälle. Birgitta Stål skildrar sin tid som vd på TV8 när kanalen satsade på samhällsjournalistik och hade mottot "den privata public service-kanalen". Medieforskaren Stefan Melesko synar mediernas intäktsströmmar och intäktsmöjligheter, exempelvis via mobila applikationer. Hanna Stjärne, som lett Sveriges Radios framtidsutredning, diskuterar mediernas plats i framtidens personliga informationsflöden.
Om läsare och tittare lämnar tryckta tidningar och tv till förmån för nyheter på nätet - hur ska den kvalificerade journalistiken finansieras? Vilka affärsmodeller är tänkbara - och vilka är troliga? Robert G. Picard, internationellt framstående medieekonom med svensk anknytning, analyserar vilket värde journalistiken har och hur detta värde kan utvecklas för olika intressenter som ägare, användare, journalister, annonsörer och samhälle. Birgitta Stål skildrar sin tid som vd på TV8 när kanalen satsade på samhällsjournalistik och hade mottot "den privata public service-kanalen". Medieforskaren Stefan Melesko synar mediernas intäktsströmmar och intäktsmöjligheter, exempelvis via mobila applikationer. Hanna Stjärne, som lett Sveriges Radios framtidsutredning, diskuterar mediernas plats i framtidens personliga informationsflöden.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)