Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006; Anna-Sara FGagerholm, Christina Grandien, Jeanette Lozanovska, Lars Nord, Adam Shehata, Jesper Strömbäck, Elisabeth Stúr; 2009
Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006; Anna-Sara FGagerholm, Christina Grandien, Jeanette Lozanovska, Lars Nord, Adam Shehata, Jesper Strömbäck, Elisabeth Stúr; 2009

Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006 Upplaga 1

av Anna-Sara FGagerholm, Christina Grandien, Jeanette Lozanovska, Lars Nord, Adam Shehata

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789186203108
  • Sidor: 359 st
  • Förlag: SNS Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna bok skildrar valrörelsen och inte valet. Det finns flera valböcker på svenska, men ingen valrörelsebok, baserad på aktuell forskning. Valrörelsen är viktig eftersom det är då allt fler väljare bestämmer vilket parti de ska rösta på. Boken bygger på forskning kring politisk kommunikation i samband med den svenska valrörelsen 2006. Denna analyseras utifrån flera olika perspektiv. De politiska partiernas kampanjstrategier och användning av professionella kommunikationsmetoder diskuteras, liksom genomslaget för partiernas politiska dagordningar i debatten. Vidare undersöks de ledande nationella mediernas bevakning av valrörelsen under de sista tre veckorna och olika särdrag i den politiska journalistiken. Därutöver diskuteras mediernas effekter i valrörelsen utifrån olika studier av den allmänna opinionen. Avslutningsvis diskuteras de viktigaste trenderna i den politiska kommunikationen i valrörelsen, inte minst mot bakgrund av den snabba medieutvecklingen. Särskilt belyst blir frågan om vad förändringarna betyder för demokratins kvalitet i termer av fri opinionsbildning och fungerande offentlighet. Lars Nord är innehavare av Thorbjörn Fälldins professur i politisk kommunikation vid Mittuniversitetet i Sundsvall samt föreståndare för Demokratiinstitutet. Jesper Strömbäck är Lubbe Nordström-professor i journalistik vid Mittuniversitetet samt forskningsledare vid Demokrati-institutet Demicom.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006 (2009)

I september 2009 släpptes boken Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006 skriven av Anna-Sara FGagerholm, Christina Grandien, Jeanette Lozanovska, Lars Nord, Adam Shehata, Jesper Strömbäck, Elisabeth Stúr. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 359 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är SNS Förlag som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006 på Studentapan och spara pengar.

Referera till Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006 (Upplaga 1)

Harvard

FGagerholm, A.-S., Grandien, C., Lozanovska, J., Nord, L., Shehata, A., Strömbäck, J. & Stúr, E. (2009). Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006. 1:a uppl. SNS Förlag.

Oxford

FGagerholm, Anna-Sara, Grandien, Christina, Lozanovska, Jeanette, Nord, Lars, Shehata, Adam, Strömbäck, Jesper & Stúr, Elisabeth, Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006, 1 uppl. (SNS Förlag, 2009).

APA

FGagerholm, A.-S., Grandien, C., Lozanovska, J., Nord, L., Shehata, A., Strömbäck, J., & Stúr, E. (2009). Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006 (1:a uppl.). SNS Förlag.

Vancouver

FGagerholm AS, Grandien C, Lozanovska J, Nord L, Shehata A, Strömbäck J, m.fl. Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006. 1:a uppl. SNS Förlag; 2009.

Köp boken

139 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!