Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader; Kent Eriksson; 2006
Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader; Kent Eriksson; 2006

Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader Upplaga 1

av Kent Eriksson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789144045993
  • Sidor: 266 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

För att företag och privatpersoner ska kunna sköta sina affärer effektivt är det viktigt att den finansiella hanteringen av affären sker så smidigt som möjligt. Sett ur den synvinkeln utför bank och finansföretag ett arbete som är avgörande för samhällets ekonomiska tillväxt. I Utveckling av kundrelationer inom bank- och finansmarknader behandlas bankernas relation till sina kunder och hur de är organiserade för att kunna sköta dessa kundrelationer. Bankpersonalen har en omfattande spännvidd på sina arbetsuppgifter, allt ifrån enkla kassaärenden till rådgivning vid avancerade affärstransaktioner. Med utgångspunkt i vardagliga situationer som speglar mångfalden i mötet mellan kund och bank analyseras i denna bok de problem och möjligheter som kan uppkomma. I boken har man valt att fokusera på kundgrupperna sparare, små och medelstora företag samt invandrare. Läsaren får flera uppslag till nya arbetssätt och konstruktiva råd om hur möjligheter till ökat affärsutbyte kan realiseras. Utveckling av kundrelationer inom bank- och finansmarknader är skriven för personer som arbetar inom bank- och finansbranschen men vänder sig också till forskare som är intresserade av hur finansiering och ekonomi påverkar företag och konsumenter. Boken har även ett stort användningsområde som kurslitteratur vid internutbildning på bank och finansföretag och i universitetsutbildning.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader (2006)

I mars 2006 släpptes boken Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader skriven av Kent Eriksson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 266 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader på Studentapan och spara pengar.

Referera till Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader (Upplaga 1)

Harvard

Eriksson, K. (2006). Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Eriksson, Kent, Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2006).

APA

Eriksson, K. (2006). Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Eriksson K. Utveckling av kundrelationer i bank- och finansmarknader. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2006.

Köp boken

195 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!