The Routledge Handbook of Strategic Communication
Routledge Handbook of Strategic Communication ger en omfattande översikt över forskningen inom strategisk kommunikation och erbjuder utbildare och studenter en sammanställning av tillvägagångssätt och studier av olika aspekter av området. Volymen ger insikter i pågående diskussioner som bygger upp en framväxande kunskapsmassa.
Boken fokuserar på de metateoretiska, filosofiska och tillämpade aspekterna av strategisk kommunikation och omfattar följande delar:
- Begreppsmässiga grunder,
- Institutionella och organisatoriska dimensioner,
- Implementering av strategisk kommunikation, och praktiska områden
En internationell uppsättning författare bidrar till denna volym, vilket illustrerar den breda arena där detta arbete äger rum. Denna handbok är en aktuell volym som kartlägger det aktuella forskningsläget och är viktig läsning för forskare inom strategisk kommunikation på alla erfarenhetsnivåer.
Routledge Handbook of Strategic Communication ger en omfattande översikt över forskningen inom strategisk kommunikation och erbjuder utbildare och studenter en sammanställning av tillvägagångssätt och studier av olika aspekter av området. Volymen ger insikter i pågående diskussioner som bygger upp en framväxande kunskapsmassa.
Boken fokuserar på de metateoretiska, filosofiska och tillämpade aspekterna av strategisk kommunikation och omfattar följande delar:
- Begreppsmässiga grunder,
- Institutionella och organisatoriska dimensioner,
- Implementering av strategisk kommunikation, och praktiska områden
En internationell uppsättning författare bidrar till denna volym, vilket illustrerar den breda arena där detta arbete äger rum. Denna handbok är en aktuell volym som kartlägger det aktuella forskningsläget och är viktig läsning för forskare inom strategisk kommunikation på alla erfarenhetsnivåer.