Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010; Jonas Hallström, Magnus Hultén, Daniel Lövheim, Cecilia Axell; 2013
Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010; Jonas Hallström, Magnus Hultén, Daniel Lövheim, Cecilia Axell; 2013

Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010 Upplaga 1

av Jonas Hallström, Magnus Hultén, Daniel Lövheim, Cecilia Axell

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789178448630
  • Sidor: 257 st
  • Förlag: Gidlunds förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Teknikens kunskapshistoria är för många en historia om svenska uppfinnare, tillämpad naturvetenskap och ingenjörsutbildning. I den här antologin riktas istället blicken mot de bredare lagren av samhället, mot folkskola, grundskola och yrkesskolor och det tekniska kunskapsinnehåll som behandlats där. Hur har man sett på den tekniska kunskapens roll i dessa utbildningsformer och hur har den förändrats? I boken presenteras forskning om det tekniska kunskapsinnehållet i svensk skola mellan 1842 och 2010 både i form av spridda inslag av teknikinnehåll och som ett ämne med namnet Teknik. Några återkommande mönster i denna utveckling identifieras, vilka alla på ett eller annat sätt kan sägas ha varit styrande för hur aktörer har besvarat grundläggande frågor om teknikinnehållet i skolan under undersökningsperioden. Frågorna har rört motiven för teknisk kunskap och vilken typ av teknik som är viktigast, men också dess gränser, utseende och upptagningsområde.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010 (2013)

I januari 2013 släpptes boken Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010 skriven av Jonas Hallström, Magnus Hultén, Daniel Lövheim, Cecilia Axell. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 257 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Gidlunds förlag.

Köp boken Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010 på Studentapan och spara uppåt 37% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010 (Upplaga 1)

Harvard

Hallström, J., Hultén, M., Lövheim, D. & Axell, C. (2013). Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010. 1:a uppl. Gidlunds förlag.

Oxford

Hallström, Jonas, Hultén, Magnus, Lövheim, Daniel & Axell, Cecilia, Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010, 1 uppl. (Gidlunds förlag, 2013).

APA

Hallström, J., Hultén, M., Lövheim, D., & Axell, C. (2013). Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010 (1:a uppl.). Gidlunds förlag.

Vancouver

Hallström J, Hultén M, Lövheim D, Axell C. Teknik som kunskapsinnehåll i svensk skola 1842-2010. 1:a uppl. Gidlunds förlag; 2013.

Köp boken

119 kr
189 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!