Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012; Oskar Broberg, Marcus Gianneschi, Sverker Jonsson; 2016
Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012; Oskar Broberg, Marcus Gianneschi, Sverker Jonsson; 2016

Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 Upplaga 1

av Oskar Broberg, Marcus Gianneschi, Sverker Jonsson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789175042978
  • Sidor: 222 st
  • Förlag: Dialogos Förlag
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

En bok om hur en del av Sveriges ekonomi förändrades under 1900-talets sista årtionden och början på 2000-talet. Utgångspunkt för berättelsen tas i en radikal omvandlingsprocess i gränslandet mellan massmedia och reklam, vilket orienterar vår historieskrivning mot reklammarknadernas moderna historia 1975-2012. Författarna analyserar och beskriver denna omvandlingsprocess i såväl kvantitativa som kvalitativa termer. Även om analysmetoden har varit att beskriva reklampengarnas flöde så kan reklamens förändring även förstås och beskrivas som en kulturell process varumärken som kulturella och ekonomiska fenomen. Varumärkens roll i värdeskapande processer har mycket att bidra till en ekonomisk-historisk förståelse av 1900-talets andra hälft. Genom att titta bortom traditionella medier fångas i boken en större omvandling där reklam i allt mindre omfattning utgörs av tidningsannonser och istället är en del av företagens totala marknadskommunikation. Författarna är forskare vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet och Högskolan i Borås.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 (2016)

I september 2016 släpptes boken Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 skriven av Oskar Broberg, Marcus Gianneschi, Sverker Jonsson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 222 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Dialogos Förlag.

Köp boken Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 på Studentapan och spara pengar.

Referera till Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 (Upplaga 1)

Harvard

Broberg, O., Gianneschi, M. & Jonsson, S. (2016). Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012. 1:a uppl. Dialogos Förlag.

Oxford

Broberg, Oskar, Gianneschi, Marcus & Jonsson, Sverker, Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012, 1 uppl. (Dialogos Förlag, 2016).

APA

Broberg, O., Gianneschi, M., & Jonsson, S. (2016). Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012 (1:a uppl.). Dialogos Förlag.

Vancouver

Broberg O, Gianneschi M, Jonsson S. Svensk reklam : annonser, varumärken och marknadskommunikation 1975-2012. 1:a uppl. Dialogos Förlag; 2016.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.