Strategizing communication : theory and practice; Ib T. Guldbrandsen, Sine N. Just; 2020
Strategizing communication : theory and practice; Ib T. Guldbrandsen, Sine N. Just; 2020

Strategizing communication : theory and practice Upplaga 2

av Ib T. Guldbrandsen, Sine N. Just

5.0 (2)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2020
  • ISBN: 9789144144825
  • Sidor: 420 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

Strategizing Communication erbjuder ett unikt perspektiv på teori och praktik inom strategisk kommunikation. Huvudargumentet ligger i titeln: strategizing - processen att agera och tala strategiskt. Genom att förstå och utnyttja kontextuella faktorer som konkurrens, teknisk utveckling, aktuella händelser samt organisationens kultur, struktur och praxis avgörs organisationens kommunikativa framgång.

Strategizing Communication är nu i sin andra upplaga skriven för studenter och praktiker som är intresserade av att lära sig om och skaffa verktyg för att hantera de många och varierande utmaningar som organisationer står inför när de kommunicerar i dagens hybridmedielandskap. Den nya upplagan är grundligt omskriven och innehåller uppdaterade fall och nya empiriska exempel, överväganden av den aktuella utvecklingen inom områden som social hållbarhet och kriskommunikation samt detaljerade redogörelser för relevanta teorier om t.ex. organisationskultur och sociomaterialitet. Målet är dock fortfarande detsamma: att göra det möjligt för läsarna att hantera dynamiken och tillfälligheterna i strategisk kommunikation - att planera för processen.

“Strategizing Communication is so much more than a textbook. Even as it provides a strong overview of both dominant and emerging approaches to strategic communication, it makes an incisive, original and compelling case for strategy as process. It cultivates keen awareness of the current conditions shaping strategic communication, while also offering a useful guide for navigating these conditions in theory and practice. Conceptually sophisticated yet thoroughly accessible, the book teems with engaging pedagogical features and cases.”

Karen Lee Ashcraft, Professor of Communication, College of Media, Communication and Information, University of Colorado Boulder, USA

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Strategizing communication : theory and practice (2020)

I augusti 2020 släpptes boken Strategizing communication : theory and practice skriven av Ib T. Guldbrandsen, Sine N. Just. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 420 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Strategizing communication : theory and practice på Studentapan och spara uppåt 31% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Strategizing communication : theory and practice (Upplaga 2)

Harvard

Guldbrandsen, I. T. & Just, S. N. (2020). Strategizing communication : theory and practice. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Guldbrandsen, Ib T. & Just, Sine N., Strategizing communication : theory and practice, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2020).

APA

Guldbrandsen, I. T., & Just, S. N. (2020). Strategizing communication : theory and practice (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Guldbrandsen IT, Just SN. Strategizing communication : theory and practice. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2020.

Alla upplagor

Köp boken

299 kr
433 kr