Strategisk kommunikation : en introduktion; Jesper Falkheimer, Mats Heide; 2014
Strategisk kommunikation : en introduktion; Jesper Falkheimer, Mats Heide; 2014

Strategisk kommunikation : en introduktion Upplaga 2

av Jesper Falkheimer, Mats Heide

4.8 (9)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789144077222
  • Sidor: 219 st
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om det snabbväxande kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. organisationers medvetna kommunikationsinsatser för att nå sina övergripande mål. Boken gavs ut första gången 2007 och har i denna andra upplaga reviderats och utökats. Bland annat finns två nyskrivna kapitel om kommunikations- och strategiteori samt diskussioner kring sociala mediers betydelse. Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadskommunikation, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Utgångspunkten är att organisationers kommunikation måste förklaras och förstås ur ett helhetsperspektiv. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, påverkan och meningsskapande presenteras i olika sammanhang, t.ex. i samband med förändringsprocesser och kriser samt i medier. Strategisk kommunikation är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar som behandlar organisationers kommunikation, t.ex. inom strategisk kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, statsvetenskap, sociologi och retorik. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations-, organisations- och marknadsföringsområdet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Strategisk kommunikation : en introduktion (2014)

2014 släpptes boken Strategisk kommunikation : en introduktion skriven av Jesper Falkheimer, Mats Heide. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 219 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.

Köp boken Strategisk kommunikation : en introduktion på Studentapan och spara uppåt 20% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Strategisk kommunikation : en introduktion (Upplaga 2)

Harvard

Falkheimer, J. & Heide, M. (2014). Strategisk kommunikation : en introduktion. 2:a uppl. Studentlitteratur.

Oxford

Falkheimer, Jesper & Heide, Mats, Strategisk kommunikation : en introduktion, 2 uppl. (Studentlitteratur, 2014).

APA

Falkheimer, J., & Heide, M. (2014). Strategisk kommunikation : en introduktion (2:a uppl.). Studentlitteratur.

Vancouver

Falkheimer J, Heide M. Strategisk kommunikation : en introduktion. 2:a uppl. Studentlitteratur; 2014.

Alla upplagor

Köp boken

319 kr
397 kr