Strategic Communication Upplaga 2
Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.
Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.
Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.
Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.
Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.
Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.