Strategic Communication; Jesper Falkheimer, Mats Heide; 2022
spara 15%
5 säljare

Strategic Communication Upplaga 2

av Jesper Falkheimer, Mats Heide

Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.

Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.

Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.

Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.

Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.

Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.

Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9780367769291
Förlag: Routledge
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 254 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2018)
från 275 kr
Upplaga 2 (2022)
från 495 kr

Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.

Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.

Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.

Denna lärobok ger en översikt över de viktigaste begreppen, teorierna och metoderna inom strategisk kommunikation, med hjälp av exempel från forskning och erfarenheter från praktiken.

Strategic Communication börjar med att förklara de grundläggande begreppen som rör kommunikation, organisationer och strategi, och utforskar sedan kommunikationsprocesserna inom ledarskap, rykte, kris och förändring. Författarna presenterar ett ramverk för framtiden, underbyggt av konceptet kommunikativa organisationer. Innehållet i denna andra upplaga har uppdaterats helt för att införliva den senaste forskningen och praktiska exempel, inklusive ett nytt kapitel om "The Future of Strategic Communication". Den nya upplagan innehåller också förbättrade pedagogiska funktioner för att underlätta inlärningen, såsom viktiga takeaways och nya internationella fallstudier och exempel.

Efter att ha läst boken kommer studenten eller läsaren att kunna definiera och reflektera över strategisk kommunikation som ett akademiskt område och yrkespraxis, beskriva relevanta teorier och tillämpa dessa på kommunikationsproblem. Boken riktar sig främst till studenter som studerar strategisk kommunikation, företagskommunikation, PR och marknadsföring, samt till reflekterande praktiker som vill få en mer grundlig och tillämpad introduktion till området.

Begagnad bok
495 kr579 krSpara 84 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
495 kr579 krSpara 84 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar