Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet; Caroline Stenbacka Nordström, Elin Alsiok; 2018
Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet; Caroline Stenbacka Nordström, Elin Alsiok; 2018

Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet Upplaga 1

av Caroline Stenbacka Nordström, Elin Alsiok

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2018
  • ISBN: 9789147122844
  • Sidor: 133 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Det märks om en organisation är stolt eller inte. Det syns på kroppshållningen hos medarbetarna, det kommer till uttryck i bemötandet av kunder och det påverkar klimatet på arbetsplatsen. Finns stoltheten där – eller inte? Svaret på den frågan får stora konsekvenser för förmågan att nå mål och uppfylla löften. Stolthet som strategi handlar om hur en genuin känsla av stolthet kan utvecklas till en unik resurskälla i organisationen. I bokens första del beskrivs stolthet samt dess betydelse för medarbetarnas ansvarskänsla, välmående och motivation, och i ett vidare perspektiv för organisationens framgång och framtid. I bokens andra del presenteras strategins metod, stolt bemötande, som går ut på att enskilt och i grupp träna på att känna och uttrycka stolthet. Metoden fokuserar på allt som är värdefullt och bygger vidare på det. Genom enkla övningar kan du närma dig din egen känsla av stolthet och vidareutveckla den tillsammans med dina kollegor med siktet inställt på lönsamhet och organisatorisk stolthet. Om författarna Caroline Stenbacka Nordström är ekonomie doktor med examen från Hanken Svenska handelshögskolan och har en bakgrund inom global marknadsföring och som universitetslektor vid Hanken och LTU. Caroline är verksam som auktoriserad gestaltterapeut med inriktning mot organisationers förändringsprocesser. Elin Alsiok är filosofie magister med en bakgrund som internationell projektledare vid Norrbottens Handelskammare. Idag utbildar Elin om bemötande kopplat till stolthet i sitt företag Stolthetsbyrån AB.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet (2018)

I maj 2018 släpptes boken Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet skriven av Caroline Stenbacka Nordström, Elin Alsiok. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 133 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet på Studentapan och spara uppåt 54% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet (Upplaga 1)

Harvard

Nordström, C. S. & Alsiok, E. (2018). Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Nordström, Caroline Stenbacka & Alsiok, Elin, Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet, 1 uppl. (Liber, 2018).

APA

Nordström, C. S., & Alsiok, E. (2018). Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Nordström CS, Alsiok E. Stolthet som strategi : stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet. 1:a uppl. Liber; 2018.

Köp boken

195 kr
426 kr