Introduktion till forskningsmetodik; Judith Bell; 2006
5+ säljare

Introduktion till forskningsmetodik Upplaga 4

av Judith Bell
Forskningsmetodik lär man sig bäst genom att göra en undersökning, men en hel del tid och ansträngningar kan gå åt om man inte är tillräckligt bra förberedd. Den här boken ger både studenter och nyblivna forskare de redskap som behövs för att skapa goda forskningsvanor och för att undvika fallgropar. Författaren tar upp en rad forskningsfrågor, från val av undersökningstema, problemformulering och beslut om passande metoder till hur en rapport, avhandling eller ett examensarbete kan utformas. Denna fjärde upplaga rymmer bland annat nya avsnitt om etik, referenshantering, litteratursökning och metodologiska förhållningssätt som grounded theory. Boken är en utmärkt introduktion för både nybörjare och mer avancerade studenter i ämnen som pedagogik, sociologi och hälso- och vårdvetenskap. Fjärde upplagan
Forskningsmetodik lär man sig bäst genom att göra en undersökning, men en hel del tid och ansträngningar kan gå åt om man inte är tillräckligt bra förberedd. Den här boken ger både studenter och nyblivna forskare de redskap som behövs för att skapa goda forskningsvanor och för att undvika fallgropar. Författaren tar upp en rad forskningsfrågor, från val av undersökningstema, problemformulering och beslut om passande metoder till hur en rapport, avhandling eller ett examensarbete kan utformas. Denna fjärde upplaga rymmer bland annat nya avsnitt om etik, referenshantering, litteratursökning och metodologiska förhållningssätt som grounded theory. Boken är en utmärkt introduktion för både nybörjare och mer avancerade studenter i ämnen som pedagogik, sociologi och hälso- och vårdvetenskap. Fjärde upplagan
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789144046457
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 265 st
5 upplagor
Upplaga 5 (2016)
från 305 kr
Upplaga 3 (2000)
från 129 kr
Upplaga 2 (1995)
från 85 kr
Upplaga 1 (1993)
från 105 kr
Visa alla upplagor
Forskningsmetodik lär man sig bäst genom att göra en undersökning, men en hel del tid och ansträngningar kan gå åt om man inte är tillräckligt bra förberedd. Den här boken ger både studenter och nyblivna forskare de redskap som behövs för att skapa goda forskningsvanor och för att undvika fallgropar. Författaren tar upp en rad forskningsfrågor, från val av undersökningstema, problemformulering och beslut om passande metoder till hur en rapport, avhandling eller ett examensarbete kan utformas. Denna fjärde upplaga rymmer bland annat nya avsnitt om etik, referenshantering, litteratursökning och metodologiska förhållningssätt som grounded theory. Boken är en utmärkt introduktion för både nybörjare och mer avancerade studenter i ämnen som pedagogik, sociologi och hälso- och vårdvetenskap. Fjärde upplagan
Forskningsmetodik lär man sig bäst genom att göra en undersökning, men en hel del tid och ansträngningar kan gå åt om man inte är tillräckligt bra förberedd. Den här boken ger både studenter och nyblivna forskare de redskap som behövs för att skapa goda forskningsvanor och för att undvika fallgropar. Författaren tar upp en rad forskningsfrågor, från val av undersökningstema, problemformulering och beslut om passande metoder till hur en rapport, avhandling eller ett examensarbete kan utformas. Denna fjärde upplaga rymmer bland annat nya avsnitt om etik, referenshantering, litteratursökning och metodologiska förhållningssätt som grounded theory. Boken är en utmärkt introduktion för både nybörjare och mer avancerade studenter i ämnen som pedagogik, sociologi och hälso- och vårdvetenskap. Fjärde upplagan
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar