Stärk arbetslaget : er guide till kvalitet och samarbete i förskolan; John Steinberg; 2021
endast ny

Stärk arbetslaget : er guide till kvalitet och samarbete i förskolan Upplaga 1

av John Steinberg
En förskola med hög kvalitet kräver att arbetslag tar gemensamt ansvar för det pedagogiska utvecklingsarbetet. För att göra det behövs samtal och diskussioner om pedagogik, samarbete och utveckling. Verktygen för detta finns i boken Stärk arbetslaget – er guide till kvalitet och samarbete i förskolan.

Om det finns en genväg till ständig kvalitetsutveckling i förskolan går det via berättande. Genom att dela med oss och lära av varandra det vi kan och det som fungerar och utbyta erfarenheter kan vi öka samarbetet i arbetslaget och skapa samstämmighet i det pedagogiska utvecklingsarbetet.

I den här boken beskriver John Steinberg hur detta kan organiseras på ett enkelt och tydligt sätt. Han berättar om arbetslaget som redskap för att hjälpa varandra komma framåt i en komplex arbetssituation. Författaren sätter fokus på de avgörande detaljerna i bemötande och samsyn.

Boken Stärk arbetslaget är konkret och praktisk med syfte att stötta och utveckla samarbetet inom arbetslaget. Den är tänkt att användas som en cirkelbok utifrån kollegialt lärande där förskolläraren kan hålla i diskussioner och reflektioner med sitt arbetslag. Teorier, tips, personliga anekdoter, övningsexempel och principer beskrivs i syfte att stärka arbetslagets samarbete och främja den pedagogiska utvecklingen i förskolan.

John Steinberg är fil.dr i pedagogik, föreläsare och författare till femtiofem böcker om lärande, ledarskap, skolutveckling, kommunikation och värderingar som Lärarens kroppsspråk, Aktiva värderingar och Ledarskap i klassrummet. Han har tidigare arbetat som universitetslektor och rektor.
En förskola med hög kvalitet kräver att arbetslag tar gemensamt ansvar för det pedagogiska utvecklingsarbetet. För att göra det behövs samtal och diskussioner om pedagogik, samarbete och utveckling. Verktygen för detta finns i boken Stärk arbetslaget – er guide till kvalitet och samarbete i förskolan.

Om det finns en genväg till ständig kvalitetsutveckling i förskolan går det via berättande. Genom att dela med oss och lära av varandra det vi kan och det som fungerar och utbyta erfarenheter kan vi öka samarbetet i arbetslaget och skapa samstämmighet i det pedagogiska utvecklingsarbetet.

I den här boken beskriver John Steinberg hur detta kan organiseras på ett enkelt och tydligt sätt. Han berättar om arbetslaget som redskap för att hjälpa varandra komma framåt i en komplex arbetssituation. Författaren sätter fokus på de avgörande detaljerna i bemötande och samsyn.

Boken Stärk arbetslaget är konkret och praktisk med syfte att stötta och utveckla samarbetet inom arbetslaget. Den är tänkt att användas som en cirkelbok utifrån kollegialt lärande där förskolläraren kan hålla i diskussioner och reflektioner med sitt arbetslag. Teorier, tips, personliga anekdoter, övningsexempel och principer beskrivs i syfte att stärka arbetslagets samarbete och främja den pedagogiska utvecklingen i förskolan.

John Steinberg är fil.dr i pedagogik, föreläsare och författare till femtiofem böcker om lärande, ledarskap, skolutveckling, kommunikation och värderingar som Lärarens kroppsspråk, Aktiva värderingar och Ledarskap i klassrummet. Han har tidigare arbetat som universitetslektor och rektor.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789177412663
Förlag: Gothia Kompetens AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 159 st
En förskola med hög kvalitet kräver att arbetslag tar gemensamt ansvar för det pedagogiska utvecklingsarbetet. För att göra det behövs samtal och diskussioner om pedagogik, samarbete och utveckling. Verktygen för detta finns i boken Stärk arbetslaget – er guide till kvalitet och samarbete i förskolan.

Om det finns en genväg till ständig kvalitetsutveckling i förskolan går det via berättande. Genom att dela med oss och lära av varandra det vi kan och det som fungerar och utbyta erfarenheter kan vi öka samarbetet i arbetslaget och skapa samstämmighet i det pedagogiska utvecklingsarbetet.

I den här boken beskriver John Steinberg hur detta kan organiseras på ett enkelt och tydligt sätt. Han berättar om arbetslaget som redskap för att hjälpa varandra komma framåt i en komplex arbetssituation. Författaren sätter fokus på de avgörande detaljerna i bemötande och samsyn.

Boken Stärk arbetslaget är konkret och praktisk med syfte att stötta och utveckla samarbetet inom arbetslaget. Den är tänkt att användas som en cirkelbok utifrån kollegialt lärande där förskolläraren kan hålla i diskussioner och reflektioner med sitt arbetslag. Teorier, tips, personliga anekdoter, övningsexempel och principer beskrivs i syfte att stärka arbetslagets samarbete och främja den pedagogiska utvecklingen i förskolan.

John Steinberg är fil.dr i pedagogik, föreläsare och författare till femtiofem böcker om lärande, ledarskap, skolutveckling, kommunikation och värderingar som Lärarens kroppsspråk, Aktiva värderingar och Ledarskap i klassrummet. Han har tidigare arbetat som universitetslektor och rektor.
En förskola med hög kvalitet kräver att arbetslag tar gemensamt ansvar för det pedagogiska utvecklingsarbetet. För att göra det behövs samtal och diskussioner om pedagogik, samarbete och utveckling. Verktygen för detta finns i boken Stärk arbetslaget – er guide till kvalitet och samarbete i förskolan.

Om det finns en genväg till ständig kvalitetsutveckling i förskolan går det via berättande. Genom att dela med oss och lära av varandra det vi kan och det som fungerar och utbyta erfarenheter kan vi öka samarbetet i arbetslaget och skapa samstämmighet i det pedagogiska utvecklingsarbetet.

I den här boken beskriver John Steinberg hur detta kan organiseras på ett enkelt och tydligt sätt. Han berättar om arbetslaget som redskap för att hjälpa varandra komma framåt i en komplex arbetssituation. Författaren sätter fokus på de avgörande detaljerna i bemötande och samsyn.

Boken Stärk arbetslaget är konkret och praktisk med syfte att stötta och utveckla samarbetet inom arbetslaget. Den är tänkt att användas som en cirkelbok utifrån kollegialt lärande där förskolläraren kan hålla i diskussioner och reflektioner med sitt arbetslag. Teorier, tips, personliga anekdoter, övningsexempel och principer beskrivs i syfte att stärka arbetslagets samarbete och främja den pedagogiska utvecklingen i förskolan.

John Steinberg är fil.dr i pedagogik, föreläsare och författare till femtiofem böcker om lärande, ledarskap, skolutveckling, kommunikation och värderingar som Lärarens kroppsspråk, Aktiva värderingar och Ledarskap i klassrummet. Han har tidigare arbetat som universitetslektor och rektor.
Ny bok
368 kr387 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
368 kr387 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)