Service Management och marknadsföring - En CRM ansats; Christian Grönroos; 2002
Service Management och marknadsföring - En CRM ansats; Christian Grönroos; 2002

Service Management och marknadsföring - En CRM ansats Upplaga 1

av Christian Grönroos

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2002
  • ISBN: 9789147063796
  • Sidor: 440 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar idag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång. I denna aktualiserade och utökade upplaga behandlas serviceperspektivet i affärsverksamhet, det vill säga hur man driver en verksamhet i enlighet med en servicelogik för att klara sig i servicekonkurrensen. Bokens förra upplaga fick Pro Oeconomiapriset år 2002 av Finlands Ekonomförbund. Läs mer Boken behandlar utveckling och ledning av företag utifrån ett kundperspektiv, där servicelogik utgör grunden för verksamheten. Författaren beskriver begrepp, modeller och instrument för utveckling och styrning av bland annat produktivitet och lönsamhet i serviceverksamheter, marknadsföring och varumärke, tjänsteerbjudanden, tjänsteinriktad organisation och servicekultur samt intern marknadsföring. Ett kapitel ägnas åt transformering av traditionella tillverkande företag till serviceföretag. Om författarna Christian Grönroos är professor med inriktning mot tjänste- och relationsmarknadsföring vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors. Recensioner "This book will challenge companies to rethink how they should manage their services in building their competitive strength and profitability. Grönroos continues as one of service marketing's most original and able thinkers." - Philip Kotler "Efter att i tre årtionden ha bidragit till tjänste- och serviceforskningen befinner sig Grönroos fortfarande i frontlinjen. En kreativ bok som både behandlar etablerade begrepp och teorier och på ett personligt sätt tillför nya infallsvinklar." - Evert Gummesson, professor, Stockholms universitet "Service Management och Marknadsföring ger en aspektrik introduktion till dagens mest centrala kunskapsområde inom näringsliv och förvaltning. Boken ger inte bara en grundläggande referensram för studenter utan fungerar också som ett verktyg för fördjupad förståelse hos chefer och ledare." - Jan E. Persson, Ek dr, universitetslektor, Lunds universitet

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Service Management och marknadsföring - En CRM ansats (2002)

2002 släpptes boken Service Management och marknadsföring - En CRM ansats skriven av Christian Grönroos. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 440 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Service Management och marknadsföring - En CRM ansats på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Service Management och marknadsföring - En CRM ansats (Upplaga 1)

Harvard

Grönroos, C. (2002). Service Management och marknadsföring - En CRM ansats. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Grönroos, Christian, Service Management och marknadsföring - En CRM ansats, 1 uppl. (Liber, 2002).

APA

Grönroos, C. (2002). Service Management och marknadsföring - En CRM ansats (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Grönroos C. Service Management och marknadsföring - En CRM ansats. 1:a uppl. Liber; 2002.

Köp boken

115 kr
708 kr