Reklam : förståelse och förnyelse; Sara Rosengren, Henrik Sjödin; 2011
Reklam : förståelse och förnyelse; Sara Rosengren, Henrik Sjödin; 2011

Reklam : förståelse och förnyelse Upplaga 1

av Sara Rosengren, Henrik Sjödin

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789147090082
  • Sidor: 240 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Reklamen är sig inte längre lik. De senaste tjugo åren har utbudet av reklam i svenska medier fördubblats. Traditionella massmedier får konkurrens av nya kommunikationskanaler som nischade webbplatser och sociala medier. Evenemang, sponsring och produktplacering blir allt vanligare. Reklam kan idag lika gärna vara en installation eller ett webbtest som en filmsnutt på tv. Förändringarna är betydelsefulla. Reklam berör fler individer och har större inflytande än någonsin. För dagens marknadsförare innebär det att man måste kunna sätta den egna kommunikationen i ett större sammanhang eftersom den påverkar inte bara det egna företaget utan också människors vardag och samhället i stort. Läs mer Denna bok ger verktyg för att förstå och hantera dagens och morgondagens reklam. Författarna belyser forskning om reklam ur tre olika perspektiv som tillsammans bidrar till en fördjupad reklamförståelse: affärsperspektivet, vardagsperspektivet och samhällsperspektivet. Målet är att ge läsaren den kunskapsbas som behövs för att möta de utmaningar som reklamutvecklingen för med sig och att uppmuntra till reflektion kring reklamförnyelse. Om författarna Sara Rosengren och Henrik Sjödin är ekonomie doktorer i marknadsföring. De är båda verksamma som forskare och lärare på Handelshögskolan i Stockholm. Finalist i Årets marknadsföringsbok 2011 Sveriges Marknadsförbund gav titeln sitt hedersomnämnande med motiveringen: "I boken Reklam-förståelse och förnyelse" ger författarna en utmärkt kunskapsbas för och en bred bild av hur den egna kommunikationen möter reklamutvecklingens utmaningar."

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Reklam : förståelse och förnyelse (2011)

I april 2011 släpptes boken Reklam : förståelse och förnyelse skriven av Sara Rosengren, Henrik Sjödin. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 240 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Reklam : förståelse och förnyelse på Studentapan och spara pengar.

Referera till Reklam : förståelse och förnyelse (Upplaga 1)

Harvard

Rosengren, S. & Sjödin, H. (2011). Reklam : förståelse och förnyelse. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Rosengren, Sara & Sjödin, Henrik, Reklam : förståelse och förnyelse, 1 uppl. (Liber, 2011).

APA

Rosengren, S., & Sjödin, H. (2011). Reklam : förståelse och förnyelse (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Rosengren S, Sjödin H. Reklam : förståelse och förnyelse. 1:a uppl. Liber; 2011.

Köp boken

159 kr