Programmering 1 med Python - Arbetsbok Upplaga 1
Ett läromedel för kursen Programmering 1, vilken är obligatorisk för Teknikprogrammet, inriktning Informations- och Medieteknik, men ingår även i andra gymnasieprogram. Författare är Jan Sundström, programmeringslärare med över 30 års erfarenhet från programmeringsundervisning inom komvux, gymnasiet och grundskolan. Läroboken, som är på ca 230 sidor, är anpassad till kursplanen för Programmering 1 i GY2011. Den ger eleverna grundläggande kunskaper i programmering. Dessutom ges en introduktion till olika datastrukturer och algoritmer. Grafikprogrammering behandlas med s.k. sköldpaddsgrafik, vilken kan utvecklas till enkla spel. Det ges även en kort introduktion till GUI med Tcl/Tk. Läroboken innehåller för varje kapitel repetitionsfrågor/instuderingsfrågor. Python är ett favoritspråk bland ”hackers”, och eftersom det är ett kraftfullt språk på hög nivå, kommer man ganska snabbt till skott för mer avancerade uppgifter. Arbetsboken innehåller många programmeringsövningar till de flesta kapitlen. Lärarhandledningen innehåller tips och kommentarer till de olika kapitlen liksom lösningsförslag till alla programmeringsuppgifterna i Arbetsboken. Det medföljer en också en CD-skiva som dels innehåller källkoden till samtliga programexempel i Läroboken, dels också källkod till lösningsförslag på alla övningsuppgifterna. Böckerna är spiralbundna, tryckta i färg och har vårt smidiga format 16x22,5 cm.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789173792004
Förlag: Thelin läromedel
Format: Spiralbunden
Språk: Svenska
Sidor: 44 st
Ett läromedel för kursen Programmering 1, vilken är obligatorisk för Teknikprogrammet, inriktning Informations- och Medieteknik, men ingår även i andra gymnasieprogram. Författare är Jan Sundström, programmeringslärare med över 30 års erfarenhet från programmeringsundervisning inom komvux, gymnasiet och grundskolan. Läroboken, som är på ca 230 sidor, är anpassad till kursplanen för Programmering 1 i GY2011. Den ger eleverna grundläggande kunskaper i programmering. Dessutom ges en introduktion till olika datastrukturer och algoritmer. Grafikprogrammering behandlas med s.k. sköldpaddsgrafik, vilken kan utvecklas till enkla spel. Det ges även en kort introduktion till GUI med Tcl/Tk. Läroboken innehåller för varje kapitel repetitionsfrågor/instuderingsfrågor. Python är ett favoritspråk bland ”hackers”, och eftersom det är ett kraftfullt språk på hög nivå, kommer man ganska snabbt till skott för mer avancerade uppgifter. Arbetsboken innehåller många programmeringsövningar till de flesta kapitlen. Lärarhandledningen innehåller tips och kommentarer till de olika kapitlen liksom lösningsförslag till alla programmeringsuppgifterna i Arbetsboken. Det medföljer en också en CD-skiva som dels innehåller källkoden till samtliga programexempel i Läroboken, dels också källkod till lösningsförslag på alla övningsuppgifterna. Böckerna är spiralbundna, tryckta i färg och har vårt smidiga format 16x22,5 cm.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.