Positionering - Teori, trend & strategi; Henrik Uggla; 2006
Positionering - Teori, trend & strategi; Henrik Uggla; 2006

Positionering - Teori, trend & strategi Upplaga 1

av Henrik Uggla

4.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789147077960
  • Sidor: 240 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Varför positionerar sig Tefal tillsammans med Jamie Oliver och varför har Ries & Trouts klassiska normativa teorier om positionering lett så många varumärken in i en återvärndsgränd? Vilka risker löper varumärken som beslutar sig för att positionera sig tillsammans? Detta är bara några av många spännande teman som diskuteras i denna bok. Läs mer Boken tar ett samlat grepp på positionering och diskuterar fenomenet ur många infallsvinklar med stark bäring på praktisk marknadsföring och kommunikation. Istället för ännu en vända med de gamla klyschorna ”bygg en stark position i kundernas medvetande” eller att positionering handlar om ”perceptioner och inte produkter”, söker författaren Henrik Uggla en djupare strategisk förståelse genom en mosaik av olika teorier och praktiska minicase som fångar en mer komplex strategisk verklighet, bortom förenklade och förutsägbara management koncept. Om författarna Henrik Uggla är doktor i Brand Portfolio Management och verksam som forskare och föreläsare vid INDEK, Kungliga Tekniska Högskolan.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Positionering - Teori, trend & strategi (2006)

I augusti 2006 släpptes boken Positionering - Teori, trend & strategi skriven av Henrik Uggla. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 240 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Positionering - Teori, trend & strategi på Studentapan och spara pengar.

Referera till Positionering - Teori, trend & strategi (Upplaga 1)

Harvard

Uggla, H. (2006). Positionering - Teori, trend & strategi. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Uggla, Henrik, Positionering - Teori, trend & strategi, 1 uppl. (Liber, 2006).

APA

Uggla, H. (2006). Positionering - Teori, trend & strategi (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Uggla H. Positionering - Teori, trend & strategi. 1:a uppl. Liber; 2006.

Köp boken

205 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!