Pedagogisk utredning och kartläggning : Att analysera och bedöma elevers behov av särskilt stöd; Petra Runström Nilsson; 2019
endast ny

Pedagogisk utredning och kartläggning : Att analysera och bedöma elevers behov av särskilt stöd Upplaga 4

av Petra Runström Nilsson

Skolans uppdrag är att säkerställa att varje barn får möjlighet att växa både kunskapsmässigt och socialt, oberoende av deras bakgrund eller omständigheter. När en elev riskerar att inte uppnå, eller faktiskt inte uppnår, utbildningens mål, är skolan ålagd att undersöka elevens hinder. Dock misslyckas många skolor med att implementera lämpliga åtgärder, dokumentera dessa åtgärder, eller utvärdera de implementerade åtgärderna.

Denna bok erbjuder en modell för, och exempel på, pedagogisk undersökning och utvärdering av elevers skolmiljö. Med detta verktyg kan skolor effektivisera sin organisation och sitt arbetssätt, vilket gör att fler elever får det stöd de behöver och därmed kan avsluta skolan med godkända betyg. Pedagogisk undersökning ger också stöd i skolans dokumentationsprocess och i elevvårdande arbete.

Den fjärde utgåvan av boken har fått en ny titel. Den kallades tidigare för Pedagogisk kartläggning. Boken har noggrant omarbetats och uppdaterats för att spegla den senaste lagstiftningen. Det inkluderar bland annat ett nytt kapitel om den nya garantin för läsning, skrivning och räkning, det nationella utvärderingsmaterialet för förskoleklasser och bedömningsstödet i årskurs 1 och 3, vilket blir obligatoriskt från 1 juli 2019. Ett nytt elevexempel om särskilt stöd är också infört.

Skolans uppdrag är att säkerställa att varje barn får möjlighet att växa både kunskapsmässigt och socialt, oberoende av deras bakgrund eller omständigheter. När en elev riskerar att inte uppnå, eller faktiskt inte uppnår, utbildningens mål, är skolan ålagd att undersöka elevens hinder. Dock misslyckas många skolor med att implementera lämpliga åtgärder, dokumentera dessa åtgärder, eller utvärdera de implementerade åtgärderna.

Denna bok erbjuder en modell för, och exempel på, pedagogisk undersökning och utvärdering av elevers skolmiljö. Med detta verktyg kan skolor effektivisera sin organisation och sitt arbetssätt, vilket gör att fler elever får det stöd de behöver och därmed kan avsluta skolan med godkända betyg. Pedagogisk undersökning ger också stöd i skolans dokumentationsprocess och i elevvårdande arbete.

Den fjärde utgåvan av boken har fått en ny titel. Den kallades tidigare för Pedagogisk kartläggning. Boken har noggrant omarbetats och uppdaterats för att spegla den senaste lagstiftningen. Det inkluderar bland annat ett nytt kapitel om den nya garantin för läsning, skrivning och räkning, det nationella utvärderingsmaterialet för förskoleklasser och bedömningsstödet i årskurs 1 och 3, vilket blir obligatoriskt från 1 juli 2019. Ett nytt elevexempel om särskilt stöd är också infört.

Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789151102351
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
4 upplagor
Upplaga 3 (2015)
från 195 kr
Upplaga 2 (2012)
från 85 kr
Upplaga 1 (2011)
Tillfälligt slut
Upplaga 4 (2019)
339 kr (endast ny)

Skolans uppdrag är att säkerställa att varje barn får möjlighet att växa både kunskapsmässigt och socialt, oberoende av deras bakgrund eller omständigheter. När en elev riskerar att inte uppnå, eller faktiskt inte uppnår, utbildningens mål, är skolan ålagd att undersöka elevens hinder. Dock misslyckas många skolor med att implementera lämpliga åtgärder, dokumentera dessa åtgärder, eller utvärdera de implementerade åtgärderna.

Denna bok erbjuder en modell för, och exempel på, pedagogisk undersökning och utvärdering av elevers skolmiljö. Med detta verktyg kan skolor effektivisera sin organisation och sitt arbetssätt, vilket gör att fler elever får det stöd de behöver och därmed kan avsluta skolan med godkända betyg. Pedagogisk undersökning ger också stöd i skolans dokumentationsprocess och i elevvårdande arbete.

Den fjärde utgåvan av boken har fått en ny titel. Den kallades tidigare för Pedagogisk kartläggning. Boken har noggrant omarbetats och uppdaterats för att spegla den senaste lagstiftningen. Det inkluderar bland annat ett nytt kapitel om den nya garantin för läsning, skrivning och räkning, det nationella utvärderingsmaterialet för förskoleklasser och bedömningsstödet i årskurs 1 och 3, vilket blir obligatoriskt från 1 juli 2019. Ett nytt elevexempel om särskilt stöd är också infört.

Skolans uppdrag är att säkerställa att varje barn får möjlighet att växa både kunskapsmässigt och socialt, oberoende av deras bakgrund eller omständigheter. När en elev riskerar att inte uppnå, eller faktiskt inte uppnår, utbildningens mål, är skolan ålagd att undersöka elevens hinder. Dock misslyckas många skolor med att implementera lämpliga åtgärder, dokumentera dessa åtgärder, eller utvärdera de implementerade åtgärderna.

Denna bok erbjuder en modell för, och exempel på, pedagogisk undersökning och utvärdering av elevers skolmiljö. Med detta verktyg kan skolor effektivisera sin organisation och sitt arbetssätt, vilket gör att fler elever får det stöd de behöver och därmed kan avsluta skolan med godkända betyg. Pedagogisk undersökning ger också stöd i skolans dokumentationsprocess och i elevvårdande arbete.

Den fjärde utgåvan av boken har fått en ny titel. Den kallades tidigare för Pedagogisk kartläggning. Boken har noggrant omarbetats och uppdaterats för att spegla den senaste lagstiftningen. Det inkluderar bland annat ett nytt kapitel om den nya garantin för läsning, skrivning och räkning, det nationella utvärderingsmaterialet för förskoleklasser och bedömningsstödet i årskurs 1 och 3, vilket blir obligatoriskt från 1 juli 2019. Ett nytt elevexempel om särskilt stöd är också infört.

Ny bok
323 kr339 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
323 kr339 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)