Denna kursbok är riktad till dig som undervisar nyanlända studenter, erbjuder praktiska verktyg för att främja och utveckla varje elevs potential. Med en grund i forskning behandlar "Nyanlända och lärande" hur nyanlända elever tas emot och integreras i det svenska utbildningssystemet. Den presenterar en omfattande, empirisk och analytisk översikt över de sociokulturella stödstrukturer, organisatoriska metoder och pedagogiska strategier som mest effektivt bidrar till elevernas:
. Kontinuerlig akademisk utveckling.
. Framsteg i språkfärdigheter.
. Framgång i skolan genom att använda både deras modersmål och svenska som ett andra språk.
. Utveckling av deras identitet.
. Social integration i skolan och samhället.
Boken tar också upp ämnets relevans i samhällskontexten med fokus på migrationsströmningar, det växande mångkulturella samhället och utvecklingen inom utbildningssektorn.
"Genom att belysa frågeställningen ur ett antal olika vinklar, inte minst ur de berörda barnens och föräldrarnas, ger författarna en kunskapsbas som väl behövs (...) Samtliga bidrag är såväl teoretiskt intressanta som handfast användbara ochförhoppningsvis kommer de att få en stor läsekrets. (...) Inom lärar- och vägledarutbildning är dock boken troligen ett kommande obligatorium."
Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 21, 2015
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I augusti 2015 släpptes boken Nyanlända och lärande : mottagande och inkludering skriven av Nihad Bunar. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 304 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Natur & Kultur Läromedel och Akademi.
Köp boken Nyanlända och lärande : mottagande och inkludering på Studentapan och spara uppåt 50% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 24 recensioner från verifierade användare
4.7 (24)
24 recensioner
Siham
Hässelby
Fantastisk resurs för att förstå och stödja nyanlända elever i skolsystemet. Den ger insiktsfulla perspektiv och praktiska strategier för att främja mottagande och inkludering i utbildningsmiljön. Rekommenderas starkt för alla som är engagerade i att skap
Saga
Gustavsberg
Lärorik bok gällande ens förhållningssätt till nyanlända
Lina
Falkenberg
Boken ingick i kurslitteraturen för Specialpedagogprogrammet i Växjö.
Emma
Bara
Inte haft så mycket användning för den under kursens gång men var viktig till examinationen.
Fredrik
Hägersten
Sakkunnig, enkel att förstå, hjälpte mig i min b-uppsats
Selma
Sundsvall
Bra perspektiv lärorik!