Motorik för studiero och lärande; Kennet Fröjd, Ingegerd Ericsson; 2022
spara 15%
1 säljare

Motorik för studiero och lärande Upplaga 1

av Kennet Fröjd, Ingegerd Ericsson
I varje klass finns barn som befinner sig på olika motoriska nivåer och i ett inkluderande arbetssätt ingår att erbjuda alternativa motoriska utmaningar så att varje barn känner motivation och får chans att uppleva rörelseglädje. De rörelser och övningar vi rekommenderar visas därför på tre olika nivåer eller svårighetsgrader: 1) Förberedande och inkluderande övningar, som kan underlätta och ge självförtroende, 2) Automatiserande övningar, för att befästa och känna trygghet i rörelsen (Det här kan jag nu!), 3) Utmanande övningar; exempelvis utföra dem med stängda ögon eller snabbare flera gånger i följd.

Bokens del 1 innehåller en rörelsebank med metodisk stegring för barns motoriska och perceptuella utveckling från 0-13 år.

Bokens del 2 benämns ”Så här lägger du upp det” och är utformad som ett koncept för hur du effektivt kan främja, inkludera och dra nytta av motorisk träning i ordinarie verksamhet. Här ges praktiska råd för motorikträning i förskoleklass, årskurs 1-3 respektive 4-6; på lektionen, rasten och på fritids.

Bokens del 3 behandlar rörelse för mental hälsa och lärande. Här redovisas forskningsstudier som undersökt effekter av olika typer av fysisk aktivitet. Kapitlet avslutas med några sammanfattande konsekvenser och rekommendationer för motorisk träning i skolan.

Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter, fritidspedagoger, skolledare och andra pedagoger i grundskolan inklusive den anpassade grundskolan. Även skolsköterskor och vårdnadshavare till elever i dessa skolor kan ha glädje av bokens innehåll liksom föreningslivets idrottsledare/tränare samt andra motorikintresserade.
I varje klass finns barn som befinner sig på olika motoriska nivåer och i ett inkluderande arbetssätt ingår att erbjuda alternativa motoriska utmaningar så att varje barn känner motivation och får chans att uppleva rörelseglädje. De rörelser och övningar vi rekommenderar visas därför på tre olika nivåer eller svårighetsgrader: 1) Förberedande och inkluderande övningar, som kan underlätta och ge självförtroende, 2) Automatiserande övningar, för att befästa och känna trygghet i rörelsen (Det här kan jag nu!), 3) Utmanande övningar; exempelvis utföra dem med stängda ögon eller snabbare flera gånger i följd.

Bokens del 1 innehåller en rörelsebank med metodisk stegring för barns motoriska och perceptuella utveckling från 0-13 år.

Bokens del 2 benämns ”Så här lägger du upp det” och är utformad som ett koncept för hur du effektivt kan främja, inkludera och dra nytta av motorisk träning i ordinarie verksamhet. Här ges praktiska råd för motorikträning i förskoleklass, årskurs 1-3 respektive 4-6; på lektionen, rasten och på fritids.

Bokens del 3 behandlar rörelse för mental hälsa och lärande. Här redovisas forskningsstudier som undersökt effekter av olika typer av fysisk aktivitet. Kapitlet avslutas med några sammanfattande konsekvenser och rekommendationer för motorisk träning i skolan.

Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter, fritidspedagoger, skolledare och andra pedagoger i grundskolan inklusive den anpassade grundskolan. Även skolsköterskor och vårdnadshavare till elever i dessa skolor kan ha glädje av bokens innehåll liksom föreningslivets idrottsledare/tränare samt andra motorikintresserade.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789144159058
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 180 st
I varje klass finns barn som befinner sig på olika motoriska nivåer och i ett inkluderande arbetssätt ingår att erbjuda alternativa motoriska utmaningar så att varje barn känner motivation och får chans att uppleva rörelseglädje. De rörelser och övningar vi rekommenderar visas därför på tre olika nivåer eller svårighetsgrader: 1) Förberedande och inkluderande övningar, som kan underlätta och ge självförtroende, 2) Automatiserande övningar, för att befästa och känna trygghet i rörelsen (Det här kan jag nu!), 3) Utmanande övningar; exempelvis utföra dem med stängda ögon eller snabbare flera gånger i följd.

Bokens del 1 innehåller en rörelsebank med metodisk stegring för barns motoriska och perceptuella utveckling från 0-13 år.

Bokens del 2 benämns ”Så här lägger du upp det” och är utformad som ett koncept för hur du effektivt kan främja, inkludera och dra nytta av motorisk träning i ordinarie verksamhet. Här ges praktiska råd för motorikträning i förskoleklass, årskurs 1-3 respektive 4-6; på lektionen, rasten och på fritids.

Bokens del 3 behandlar rörelse för mental hälsa och lärande. Här redovisas forskningsstudier som undersökt effekter av olika typer av fysisk aktivitet. Kapitlet avslutas med några sammanfattande konsekvenser och rekommendationer för motorisk träning i skolan.

Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter, fritidspedagoger, skolledare och andra pedagoger i grundskolan inklusive den anpassade grundskolan. Även skolsköterskor och vårdnadshavare till elever i dessa skolor kan ha glädje av bokens innehåll liksom föreningslivets idrottsledare/tränare samt andra motorikintresserade.
I varje klass finns barn som befinner sig på olika motoriska nivåer och i ett inkluderande arbetssätt ingår att erbjuda alternativa motoriska utmaningar så att varje barn känner motivation och får chans att uppleva rörelseglädje. De rörelser och övningar vi rekommenderar visas därför på tre olika nivåer eller svårighetsgrader: 1) Förberedande och inkluderande övningar, som kan underlätta och ge självförtroende, 2) Automatiserande övningar, för att befästa och känna trygghet i rörelsen (Det här kan jag nu!), 3) Utmanande övningar; exempelvis utföra dem med stängda ögon eller snabbare flera gånger i följd.

Bokens del 1 innehåller en rörelsebank med metodisk stegring för barns motoriska och perceptuella utveckling från 0-13 år.

Bokens del 2 benämns ”Så här lägger du upp det” och är utformad som ett koncept för hur du effektivt kan främja, inkludera och dra nytta av motorisk träning i ordinarie verksamhet. Här ges praktiska råd för motorikträning i förskoleklass, årskurs 1-3 respektive 4-6; på lektionen, rasten och på fritids.

Bokens del 3 behandlar rörelse för mental hälsa och lärande. Här redovisas forskningsstudier som undersökt effekter av olika typer av fysisk aktivitet. Kapitlet avslutas med några sammanfattande konsekvenser och rekommendationer för motorisk träning i skolan.

Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter, fritidspedagoger, skolledare och andra pedagoger i grundskolan inklusive den anpassade grundskolan. Även skolsköterskor och vårdnadshavare till elever i dessa skolor kan ha glädje av bokens innehåll liksom föreningslivets idrottsledare/tränare samt andra motorikintresserade.
Begagnad bok
279 kr328 krSpara 49 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
279 kr328 krSpara 49 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar