Boll och bollspel i skolan : lek, lärande och rörelse; Suzanne Lundvall; 2023
2 säljare

Boll och bollspel i skolan : lek, lärande och rörelse Upplaga 1

av Suzanne Lundvall
Bokens syfte är att stärka lärares ämnesdidaktiska kunskaper för en insiktsfull användning av bollekar och bollspel i skola och på fritid. Till kapitlen finns exempel och frågeställningar med en ambition att utmana befintliga praktiker. Boken uppmärksammar bollspelsdidaktik och hur du som lärare/ledare kan forma och omforma din egen praktik.

Boken vänder sig till dig som är eller ska bli lärare i ämnet idrott och hälsa, eller är ledare för barn och ungdomar där bollekar och bollspel förekommer. Den berör särskilt hur du på ett relevant och intressant sätt kan motivera, planera, genomföra, anpassa och utvärdera din undervisning. Boken har också ett mer allmändidaktiskt innehåll kring lärar- och ledarskap överförbart till andra områden inom idrott och hälsa. Använd gärna boken parallellt med din egen praktik och bli nyfiken på hur du kan stimulera ungas lärande och utveckling med hjälp av bollekar och bollspel.

Om författarna
Redaktör för antologin är Suzanne Lundvall, professor i idrottsvetenskap med inriktning mot skolämnet idrott och hälsa vid Göteborgs universitet. Hennes forskningsintresse är ungas lärande i och genom rörelse. Antologins medförfattare har alla en gedigen erfarenhet som lärarutbildare vid Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, i Stockholm. De ingår i ett skandinaviskt nätverk för högre utbildning i bollspel och är erfarna ledare inom föreningsidrott.
Bokens syfte är att stärka lärares ämnesdidaktiska kunskaper för en insiktsfull användning av bollekar och bollspel i skola och på fritid. Till kapitlen finns exempel och frågeställningar med en ambition att utmana befintliga praktiker. Boken uppmärksammar bollspelsdidaktik och hur du som lärare/ledare kan forma och omforma din egen praktik.

Boken vänder sig till dig som är eller ska bli lärare i ämnet idrott och hälsa, eller är ledare för barn och ungdomar där bollekar och bollspel förekommer. Den berör särskilt hur du på ett relevant och intressant sätt kan motivera, planera, genomföra, anpassa och utvärdera din undervisning. Boken har också ett mer allmändidaktiskt innehåll kring lärar- och ledarskap överförbart till andra områden inom idrott och hälsa. Använd gärna boken parallellt med din egen praktik och bli nyfiken på hur du kan stimulera ungas lärande och utveckling med hjälp av bollekar och bollspel.

Om författarna
Redaktör för antologin är Suzanne Lundvall, professor i idrottsvetenskap med inriktning mot skolämnet idrott och hälsa vid Göteborgs universitet. Hennes forskningsintresse är ungas lärande i och genom rörelse. Antologins medförfattare har alla en gedigen erfarenhet som lärarutbildare vid Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, i Stockholm. De ingår i ett skandinaviskt nätverk för högre utbildning i bollspel och är erfarna ledare inom föreningsidrott.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789147148059
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 256 st
Bokens syfte är att stärka lärares ämnesdidaktiska kunskaper för en insiktsfull användning av bollekar och bollspel i skola och på fritid. Till kapitlen finns exempel och frågeställningar med en ambition att utmana befintliga praktiker. Boken uppmärksammar bollspelsdidaktik och hur du som lärare/ledare kan forma och omforma din egen praktik.

Boken vänder sig till dig som är eller ska bli lärare i ämnet idrott och hälsa, eller är ledare för barn och ungdomar där bollekar och bollspel förekommer. Den berör särskilt hur du på ett relevant och intressant sätt kan motivera, planera, genomföra, anpassa och utvärdera din undervisning. Boken har också ett mer allmändidaktiskt innehåll kring lärar- och ledarskap överförbart till andra områden inom idrott och hälsa. Använd gärna boken parallellt med din egen praktik och bli nyfiken på hur du kan stimulera ungas lärande och utveckling med hjälp av bollekar och bollspel.

Om författarna
Redaktör för antologin är Suzanne Lundvall, professor i idrottsvetenskap med inriktning mot skolämnet idrott och hälsa vid Göteborgs universitet. Hennes forskningsintresse är ungas lärande i och genom rörelse. Antologins medförfattare har alla en gedigen erfarenhet som lärarutbildare vid Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, i Stockholm. De ingår i ett skandinaviskt nätverk för högre utbildning i bollspel och är erfarna ledare inom föreningsidrott.
Bokens syfte är att stärka lärares ämnesdidaktiska kunskaper för en insiktsfull användning av bollekar och bollspel i skola och på fritid. Till kapitlen finns exempel och frågeställningar med en ambition att utmana befintliga praktiker. Boken uppmärksammar bollspelsdidaktik och hur du som lärare/ledare kan forma och omforma din egen praktik.

Boken vänder sig till dig som är eller ska bli lärare i ämnet idrott och hälsa, eller är ledare för barn och ungdomar där bollekar och bollspel förekommer. Den berör särskilt hur du på ett relevant och intressant sätt kan motivera, planera, genomföra, anpassa och utvärdera din undervisning. Boken har också ett mer allmändidaktiskt innehåll kring lärar- och ledarskap överförbart till andra områden inom idrott och hälsa. Använd gärna boken parallellt med din egen praktik och bli nyfiken på hur du kan stimulera ungas lärande och utveckling med hjälp av bollekar och bollspel.

Om författarna
Redaktör för antologin är Suzanne Lundvall, professor i idrottsvetenskap med inriktning mot skolämnet idrott och hälsa vid Göteborgs universitet. Hennes forskningsintresse är ungas lärande i och genom rörelse. Antologins medförfattare har alla en gedigen erfarenhet som lärarutbildare vid Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, i Stockholm. De ingår i ett skandinaviskt nätverk för högre utbildning i bollspel och är erfarna ledare inom föreningsidrott.
Begagnad bok
419 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
419 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar