Marknadsundersökning; Lars Christensen, Lars Haglund, Carin Grääs, Nina Engdahl; 2001
Marknadsundersökning; Lars Christensen, Lars Haglund, Carin Grääs, Nina Engdahl; 2001

Marknadsundersökning Upplaga 2

av Lars Christensen, Lars Haglund, Carin Grääs, Nina Engdahl

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2001
  • ISBN: 9789144017990
  • Sidor: 360 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen, över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker, till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Denna upplaga har dessutom kompletterats med illustrerande branschexempel, ett kapitel om etik i marknadsundersökningen samt ett utökat avsnitt om statistik. Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser, samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Läs mer om boken på studentlitteratur.se

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsundersökning (2001)

I maj 2001 släpptes boken Marknadsundersökning skriven av Lars Christensen, Lars Haglund, Carin Grääs, Nina Engdahl. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 360 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadsundersökning på Studentapan och spara pengar.

Finns i 4 upplagor

Referera till Marknadsundersökning (Upplaga 2)

Harvard

Christensen, L., Haglund, L., Grääs, C. & Engdahl, N. (2001). Marknadsundersökning. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Christensen, Lars, Haglund, Lars, Grääs, Carin & Engdahl, Nina, Marknadsundersökning, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2001).

APA

Christensen, L., Haglund, L., Grääs, C., & Engdahl, N. (2001). Marknadsundersökning (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Christensen L, Haglund L, Grääs C, Engdahl N. Marknadsundersökning. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2001.

Alla upplagor

Köp boken

89 kr
393 kr