5+ säljare
Marknadsrätten : en introduktion Upplaga 5
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.
Denna upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren. Det gäller bl.a. ändringar i upphandlingslagstiftningen och den nya radio och TV-lagen. Organisationen för självreglering på det marknadsföringsetiska området har resulterat i den nyinrättade Reklamombudsmannen. Uppdateringar har gjorts med hänsyn till utvecklingen i EU och nationell rättspraxis.
Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789139205692
Förlag: Norstedts Juridik
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 149 st
9 upplagor
Upplaga 9 (2023)
från 229 krUpplaga 8 (2020)
från 85 krUpplaga 7 (2017)
från 89 krUpplaga 6 (2014)
från 69 krVisa alla upplagor
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.
Denna upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren. Det gäller bl.a. ändringar i upphandlingslagstiftningen och den nya radio och TV-lagen. Organisationen för självreglering på det marknadsföringsetiska området har resulterat i den nyinrättade Reklamombudsmannen. Uppdateringar har gjorts med hänsyn till utvecklingen i EU och nationell rättspraxis.
Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
79 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.