Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten; Rita Mårtenson; 2009
Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten; Rita Mårtenson; 2009

Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten Upplaga 3

av Rita Mårtenson

5.0 (1)

  • Upplaga: 3e upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789144023182
  • Sidor: 631 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadskommunikation är viktig, eftersom en god och effektiv kontakt mellan företaget och dess mål-grupper bidrar till att öka bolagets intäkter, stärka dess varumärke och underlätta identifieringen av de lönsammaste kunderna. Rita Mårtensons Marknadskommunikation riktar sig både till den akademiska världen och till näringslivet då den integrerar nyheter från forsknings-fronten med kunskap om de beslut som den praktiskt verksamme marknadsföraren måste fatta. Boken är uppbyggd kring de tre hörnstenarna marknadskommunikation, varumärken och kunder. Perspektivet är såväl taktiskt som strategiskt. Innehållet i boken spänner från konsument-psykologisk detaljkunskap till kapitel som tar ett helhetsperspektiv där marknadskommunikations-besluten sätts i relation till företagets övergripande mål och resultat. Här finns även avsnitt som behandlar olika typer av marknadskommunikation, medan andra handlar om varumärken, varu-märkesportföljen och vad som kännetecknar starka varumärken. Konsumenterna, deras känslor, mål och motiv och hur dessa påverkar vad de gör avhandlas också, liksom kundkontakter och marknadskommunikationsaktiviteter, kampanj-planering samt de strategiska aspekterna av marknadskommunikationen, kundportföljen och det långsiktiga varumärkesbyggandet. Denna, den tredje upplagan, är helt omskriven och omarbetad. Nominerad till "Årets Marknadsföringsbok 2009" av Sveriges Marknadsförbund.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten (2009)

2009 släpptes boken Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten skriven av Rita Mårtenson. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 631 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten (Upplaga 3)

Harvard

Mårtenson, R. (2009). Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten. 3:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Mårtenson, Rita, Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten, 3 uppl. (Studentlitteratur AB, 2009).

APA

Mårtenson, R. (2009). Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten (3:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Mårtenson R. Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten. 3:e uppl. Studentlitteratur AB; 2009.

Köp boken

239 kr