Marknadsföring av lyx och premium; Henrik Uggla; 2017
Marknadsföring av lyx och premium; Henrik Uggla; 2017

Marknadsföring av lyx och premium Upplaga 1

av Henrik Uggla

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9789152349588
  • Sidor: 250 st
  • Förlag: Sanoma Utbildning
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. Den är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx. Boken svarar på frågor som: "Vad är lyx?" "Vem ingår i målgruppen för lyx?" "Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?" "Hur kan man positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?" "Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?" I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring av lyx och premium (2017)

I juli 2017 släpptes boken Marknadsföring av lyx och premium skriven av Henrik Uggla. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 250 sidor. Förlaget bakom boken är Sanoma Utbildning som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Marknadsföring av lyx och premium på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknadsföring av lyx och premium (Upplaga 1)

Harvard

Uggla, H. (2017). Marknadsföring av lyx och premium. 1:a uppl. Sanoma Utbildning.

Oxford

Uggla, Henrik, Marknadsföring av lyx och premium, 1 uppl. (Sanoma Utbildning, 2017).

APA

Uggla, H. (2017). Marknadsföring av lyx och premium (1:a uppl.). Sanoma Utbildning.

Vancouver

Uggla H. Marknadsföring av lyx och premium. 1:a uppl. Sanoma Utbildning; 2017.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.