Marknadsför turism Arbetsbok; Ylva Grip Röst, Kerstin Hansson, Jeanette Laursen, Monica Tengling; 2003
Marknadsför turism Arbetsbok; Ylva Grip Röst, Kerstin Hansson, Jeanette Laursen, Monica Tengling; 2003

Marknadsför turism Arbetsbok Upplaga 1

av Ylva Grip Röst, Kerstin Hansson, Jeanette Laursen, Monica Tengling

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2003
  • ISBN: 9789147065646
  • Sidor: 136 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Att sälja upplevelser i en kombination av tjänster och service medför stora krav på marknadsföringen. En turisttjänst produceras och konsumeras samtidigt. Marknadsföringen ingår då som en del av produktion och leverans av tjänsten. Läs mer Kunden måste också få en chans att hitta produkten. Marknadsföring handlar därför mycket om information och påverkan. Marknadsför turism förmedlar fakta och idéer om hur turistföretag kan finna sin marknad för sina speciella turistprodukter: - Vad är marknadsföring? - Marknadsplanering - Marknadsundersökningar - Marknad, målgrupp och segment - Produkt – Kundvärde - Personal – Kundservice - Plats – Komfort - Påverkan – Kommunikation - Pris – Kostnad - Utvärdering och uppföljning Denna andra upplaga har fått nya aktuella exempel och uppdaterats efter förhållanden som gäller 2009. Faktainnehållet har till vissa delar gjorts mer tillgängligt för gymnasieeleven. Arbetsboken har också reviderats kraftigt. Läromedlet är anpassat till kursen Marknad för turism i gymnasieskolan. Den kan även med fördel användas inom KY, påbyggnadsutbildningar inom Komvux och som referenslitteratur i universitetsutbildningar. Om författarna Monica Tengling är lärare inom turism och marknadsföring och har medverkat i hela serien Turism 2000. Ylva Grip Röst och Jeanette Laursen är båda lärare inom bl a turism vid Akademi Båstad. Kerstin Hansson arbetar som turismlärare i Enköping.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsför turism Arbetsbok (2003)

I september 2003 släpptes boken Marknadsför turism Arbetsbok skriven av Ylva Grip Röst, Kerstin Hansson, Jeanette Laursen, Monica Tengling. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 136 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Marknadsför turism Arbetsbok på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadsför turism Arbetsbok (Upplaga 1)

Harvard

Röst, Y. G., Hansson, K., Laursen, J. & Tengling, M. (2003). Marknadsför turism Arbetsbok. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Röst, Ylva Grip, Hansson, Kerstin, Laursen, Jeanette & Tengling, Monica, Marknadsför turism Arbetsbok, 1 uppl. (Liber, 2003).

APA

Röst, Y. G., Hansson, K., Laursen, J., & Tengling, M. (2003). Marknadsför turism Arbetsbok (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Röst YG, Hansson K, Laursen J, Tengling M. Marknadsför turism Arbetsbok. 1:a uppl. Liber; 2003.
Begagnad bok från 185 kr
Upplaga 2 finns tillgänglig som begagnad.

Alla upplagor

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.