Marknad och politik; Lars Hultkrantz, Hans Tson Söderström; 2007
Marknad och politik; Lars Hultkrantz, Hans Tson Söderström; 2007

Marknad och politik Upplaga 7

av Lars Hultkrantz, Hans Tson Söderström

  • Upplaga: 7e upplagan
  • Utgiven: 2007
  • ISBN: 9789185695034
  • Sidor: 432 st
  • Förlag: SNS Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Villkoren för svensk ekonomisk politik har grundligt förändrats under de senaste femton åren. Sverige har blivit en fullvärdig medlem av Europeiska unionen, skattesystemet har reformerats, finansmarknaden och många andra marknader har avreglerats, inflationen har pressats tillbaka, penningpolitiken har skjutits i förgrunden med en fristående riksbank, statsfinanserna har förbättrats och finanspolitiken har underkastats en ny budgetprocess med utgiftstak och saldomål. Samtidigt präglas svensk ekonomi av många problem, varav en del är välkända från tidigare epoker. Svårigheten att få fart på tillväxten i en mogen välfärdsstat, arbetslöshet, sjukskrivningar och annan frånvaro från arbetet, bristande rörlighet på bostadsmarknaden och anpassningen till internationella krav i miljöpolitiken är exempel på frågor som står i fokus för politik och debatt. Den nya upplagan av Marknad och politik analyserar såväl ekonomins historiska utveckling som framtidens möjligheter och problem. Arbetsmarknad och svensk penningpolitik får sina egna kapitel liksom den offentliga sektorn och miljöfrågorna. De internationella aspekterna, inte minst de viktiga EU-frågorna, behandlas utförligt. Boken ger en heltäckande bild av de viktigaste frågeställningarna i svensk ekonomi under 2000-talets första decennium. Marknad och politik är en modern grundbok i nationalekonomi för universitet och högskolor. Den lämpar sig också väl för alla som söker en djupare förståelse för vår ekonomis problem och valmöjligheter. Övriga författare: Lars Bergman, Karolina Ekholm, Klas Eklund, Joakim Gullstrand, Magnus Henrekson, Bertil Holmlund, Lars Nyberg, Karin Olofsdotter, Mats Persson, Bo Sandelin, Lennart Schön, Staffan Viotti och Maria Vredin Johansson. Sjunde reviderade upplagan.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknad och politik (2007)

I augusti 2007 släpptes boken Marknad och politik skriven av Lars Hultkrantz, Hans Tson Söderström. Det är den 7e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 432 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är SNS Förlag som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Marknad och politik på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknad och politik (Upplaga 7)

Harvard

Hultkrantz, L. & Söderström, H. T. (2007). Marknad och politik. 7:e uppl. SNS Förlag.

Oxford

Hultkrantz, Lars & Söderström, Hans Tson, Marknad och politik, 7 uppl. (SNS Förlag, 2007).

APA

Hultkrantz, L., & Söderström, H. T. (2007). Marknad och politik (7:e uppl.). SNS Förlag.

Vancouver

Hultkrantz L, Söderström HT. Marknad och politik. 7:e uppl. SNS Förlag; 2007.

Alla upplagor

Köp boken

80 kr
440 kr