Marknad och politik; Lars Hultkrantz, Hans Tson Söderström; 2013
Marknad och politik; Lars Hultkrantz, Hans Tson Söderström; 2013

Marknad och politik Upplaga 10

av Lars Hultkrantz, Hans Tson Söderström

  • Upplaga: 10e upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789144092553
  • Sidor: 416 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den svenska ekonomin har genomgått dramatiska föränd­ringar under senare år. Näringslivet har omstrukturerats. Regleringar och subventionssystem har avvecklats, marknader har öppnats för konkurrens och skattesystemet har förändrats. Stabiliseringspolitiken har lagts om. Med EU-medlemskapet har den svenska ekonomin och dess institutioner integrerats i Europas. För att förstå hur den svenska ekonomin fungerar och dess utmaningar inför framtiden är det nödvändigt att sätta sig in i förhål­landen som inte behandlas i internationella läroböcker. Hur har näringslivet omvandlats? Vad bestämmer tillväxten? Hur bedrivs svensk finans- och penningpolitik? Hur styrs den offentliga sektorn? Hur fungerar arbetsmarknaden och finansmarknaderna? Hur bedrivs konkurrens- och miljöpolitik? Hur integreras den svenska ekonomin med EU och världsekonomin? Marknad och politik ger en heltäckande bild av svensk ekonomi och svensk ekonomisk politik inför 2000-talets andra decennium. Samtliga kapitel i denna upplaga är antingen nyskrivna eller kraftigt omarbetade med hänsyn till de senaste årens omvälvande förändringar. Marknad och politik är en modern lärobok om den svenska ekonomin för grundutbildningen i nationalekonomi vid universitet och högskolor. Boken lämpar sig också väl för alla som vill sätta sig in i hur den svenska ekonomin fungerar och den ekonomiska politikens problem och valmöjligheter. Den kräver inga djupare förkunskaper i nationalekonomi. Utöver redaktörerna, professorerna Lars Hultkrantz och Hans Tson Söderström, medverkar arton välkända ekonomer med lång erfarenhet av forskning och undervisning men också av praktisk verksamhet inom sina respektive områden.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknad och politik (2013)

I april 2013 släpptes boken Marknad och politik skriven av Lars Hultkrantz, Hans Tson Söderström. Det är den 10e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 416 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknad och politik på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknad och politik (Upplaga 10)

Harvard

Hultkrantz, L. & Söderström, H. T. (2013). Marknad och politik. 10:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Hultkrantz, Lars & Söderström, Hans Tson, Marknad och politik, 10 uppl. (Studentlitteratur AB, 2013).

APA

Hultkrantz, L., & Söderström, H. T. (2013). Marknad och politik (10:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Hultkrantz L, Söderström HT. Marknad och politik. 10:e uppl. Studentlitteratur AB; 2013.

Alla upplagor

Köp boken

85 kr
440 kr